Hvordan tr...

  • Jørgen Kloster
  • Jørgen Kloster's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
Mere
6 år 1 måned siden #1104083 af Jørgen Kloster
Besvaret af Jørgen Kloster på emne Hvordan tr...
Det kan være lidt svært, afhængig af hvilken bilmodel, der er tale om.
Jeg kunne på min Citroen C5 trække kabel fra batteriet og ind i kabinen samme sted som hovedkablet til bilens øvrige el gik ind. Og så under gulvtæpperne inde i bilen om til bagagerummet. Kun + kabel. Minus blev i form af stelforbindelse =
kanelsko skruet til stel i rummet med reservehjulet. Det virkede fint de 10 år, jeg havde bilen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
6 år 1 måned siden #1104048 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Hvordan tr...
Batteriet kan godt starte bilen og er som sagt nyt. Men et 74 ah batteri til en 22 år gammel 2,5 liters turbo diesel oser ikke just af overskud og ja bilen lader batteriet som den skal. ) Når det så er sagt vil jeg helst undgå kun at holde båden på håndbremsen og vil gerne have bilen ligeledes holder i gear og ja ved godt man også kan bruge klodser bag baghjulene. Så det eneste jeg søger er en vandtæt løsning til at føre kablerne gennem feks bunden af bilen. :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 1 måned siden #1104038 af Jens
Besvaret af Jens på emne Hvordan tr...
Hvis det ikke var det du mente med at trække båden op, så beklager jeg svaret. Men hvis dit batteri ikke kan klare bilen, og starte den, er der da vist noget der er helt galt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 1 måned siden #1104037 af Jens
Besvaret af Jens på emne Hvordan tr...
Lad motoren køre mens du hiver båden op, det virker fint.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
6 år 1 måned siden #1104036 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Hvordan tr...
Batteriet er nyt altså det der sidder i bilen.. Men der er simpelthen ikke plads nok til et nummer større desværre. Så derfor ville jeg montere et i varerummet og så med skillerelæ imellem. Men det er så hvordan jeg fører kablerne fra batteriet i varerummet ud gennem bilen til spillet

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 1 måned siden #1104035 af jørgen hovmand
Besvaret af jørgen hovmand på emne Hvordan tr...
jeg har et extra batteri i varerummet det er forbundet med et 16mm2 via et skillerelæ og stel til bilens karosseri

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.206 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer