Hej er en ...

  • Jan Jørgensen
  • Jan Jørgensen's profilbillede
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
6 år 9 måneder siden #1103115 af Jan Jørgensen
Besvaret af Jan Jørgensen på emne Hej er en ...
Og når du så er i 1800 kg klassen, så begynder du for alvor at skulle interessere dig for, hvad din bil må og hvilket kørekort du har.

Oven i det så kommer der iøvrigt den regel, som mange glemmer, at du ikke må køre med en tom 1800 kg trailer og så tro, at alt er OK. Det er nemlig ikke den faktuelle vægt, der afgørende, men derimod trailerens godkendte totalvægt.

Det bedste jeg har fundet til at finde ud af, hvad der er lovligt er her:


www.fdm.dk/biler/trailer-campingvogn/ber...-trailer-campingvogn


Husk at have bilens data klar.

I mit tilfælde måtte jeg for snart 10 år siden ud og tage B/E kørekort. Det har så to gange siden været nødvendigt at vise frem, fordi politiet har set mig komme kørende og begge gange vendt rundt for at køre efter mig. De kunne se, at jeg kørte et vogntog med krav om B/E kørekort, og det ville de gerne kigge på.


vh

Jan Jørgensen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • peter michael ibsen
  • peter michael ibsen's profilbillede
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
6 år 9 måneder siden #1103114 af peter michael ibsen
Besvaret af peter michael ibsen på emne Hej er en ...
Hej helt enig med Bjarne - har selv haft en tilsvarende båd - minimum 1800 kg. trailer. Min var godt nok med en aksel, men det kommer lidt an på, om du skal dreje den ind på snævre steder, eksempelvis ved opbevaring. Så er en en aksel at foretrække, men hvis du har plads nok til parkering af traileren, og kan spænde den direkte på bilen så er en med to aksler at foretrække.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 9 måneder siden #1103109 af Bjarne Lehné
Besvaret af Bjarne Lehné på emne Hej er en ...
Hej Jesper

Jeg ville personligt ikke vælge en 1500 kg. traile nok heller en 1800 og så en 2-akslet.

Båd ca. 900 kg
Motor ca. 165 kg
Brændstof ca. 150 kg.

altså ca. 1215 kg,

så der er ikke meget tilbage til udstyr, downrigger, Tagabøjle, stangholdere, anker mm

Jeg kørte i flere år med 242 kg overvægt på en 2 ton traier hverefter den blev skiftet til en 27oo kg

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • jesper persson
  • jesper persson's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
Mere
6 år 9 måneder siden #1186264 af jesper persson
Hej er en ... blev oprettet af jesper persson
Hej er en 1500 kg trailer for lidt til en campion 542 med 115 mercury 4 takt nogen der ved det

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.194 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer