Hej Jeg k...

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
15 år 9 måneder siden #1035147 af
Besvaret af på emne Hej Jeg k...
Hej Alle

KTC har lagt lidt info ud på deres side om Rügen/klintholm havn.
Især er det smart, at de har lavet et "eksempel" på hvordan man udfylder sit tyske fisketegn, hvis man skulle være i tvivl :-)
www.k-t-c.dk/info_pages.php?pages_id=10

mvh

Brian

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
15 år 9 måneder siden #1034669 af Kim Wittenborn
Besvaret af Kim Wittenborn på emne Hej Jeg k...
Hej Brian

Hvordan de håndtere det med den laks fanget udenfor/indenfor 12 mil grænsen ved jeg ikke... Men som jeg kender de tyske offentlige ansatte (fiskebetjente) , vil jeg ikke lade det komme dertil... De er sgu meget kontante. Mener de at man har gjort noget ulovligt, så det bare sådan :-(

Det med 3 stænger pr. person og om man må ha'' reserve liggende rigget til klar i båden. Er jeg ikke helt sikker på. Har hørt forskelligt angående dette. Et eksempel er en kammerat som sidste år var nede at fiske med guiderne fra "bodden-angler". Han var kunde ved dem og fiskede med dem.
De sagde klokke klart at der ikke var noget med at have flere stænger med, end dem de fiskede med. Guiderne havde ikke flere stænger om bord, end dem de brugte. Ellers ville de få en bøde, sagde de :-(

Årsfisketegnet gælder for alle også tyskerne selv. Det er som vores årlige fisketegn i Danmark.

Turist-visum er som ordet siger for turister. Det er fordi tyskerne inden de overhovedet selv må fiske, skal op til en fiskeprøve som de skal bestå før de overhovedet må fiske selv. I stil med vores "jagt-tegn".
Så for at turister overhovedet kan/har mulighed for, at komme til at fiske i tyskland, har de i 1994 indført denne mulighed med "turist-visum".

Så kort sagt... Alle om bord skal have begge kort. årskort og visum samt pas.

Tja, det er tysk demokrati så det batter.....

Trollingfiskerne jeg kender i tyskland er virkelig også kede af, at det skal være sådan for udlandske trollingfiskere. Da som de siger, har de jo haft alle muligheder for fiske i DK og sverig, let og altid med stor hjælp fra danskerne.
Nu ville de meget gerne give noget tilbage....
Men som de selv siger... Typisk tysk
Tyske trollingfiskere er selv meget på dupperne for at alle regler overholdes. Det er fordi de selv er bange for at det "offentlige" skal komme med nye/flere restriktioner på deres trollingfiskeri. Som de selv siger, er de vant til meget fra denne side....
De har faktisk nævnt for mig, at de håber "danskerne" overholder deres regler, for at trolling-eventyret omkring Rügen ikke pludselig bliver stoppet....

Mvh
Kim
"Kiwi"

• Gæst
  • Gæst
15 år 9 måneder siden #1034661 af
Hej Kim W

Tak for din fyldest gørende forklaring. Dog har jeg et par spørgsmål. De er måske lidt urealistiske men håber du gider/kan svare.

1: Max. 3 fiskestænger pr. person i båden.
"Den er jo til at forstå. Man må ikke fysisk have mere end 3 stænger pr. person i båden selv om de ligger i kabinen og ikke bliver brugt."

2: Max. 3 laks i båden pr. person pr. dag.
"betyder det, at hvis jeg er så usandsynlig heldig at fange 5 laks uden for 12 sømil og så imens jeg pakker mine stænger sammen kommer til at drive ind under 12 sømil, at tyskerne kan give mig 10 euro i bøde pr cm.". Er de i deres gode ret til at bøde mig, hvis ikke de kan bevise de er fanget i tysk farvand ?".

3: Turist fiskevisum (30 euro) påkræves (gælder i 28 dage pr. kalender år.
"Ja så meget for EU og standardisering, som åbenbart ikke gælder på det rekreative fiskeri endnu" he he

4: Års-fisketegn (30 euro) kræves (gældene 1 år)
" det er vel fair nok, da alle tyskere vel også skal have det"

mvh

Brian

• Gæst
  • Gæst
15 år 9 måneder siden #1034660 af
Troeede at vi skulle have samme regler i EU! og vi har da ikke noget fiskevisum i dk, men måske noget den danske stat skulle indføre så vi kan få lidt i kassen fra alle tyskerne. Pengene kunne jo fint gå 100% til udsætning.

Mere
15 år 9 måneder siden #1034659 af Allan Nielsen
Besvaret af Allan Nielsen på emne Hej Jeg k...
Er der så nogen som kan fortælle om det er nok at skipper på båden indløser de 2 typer fisketegn, eller skal gasterne osse have det, hvilket jo besværliggør det en del da jeg har forskellige gaster ??

Mvh. Allan (Simone)

• Gæst
  • Gæst
15 år 9 måneder siden #1034658 af
Hej Har modtaget dette fra en bekendt tysk trollingfisker ved Rügen.
Som følger:

Nochmal zu dem Fischereischein. Dieses Jahr soll mehr kontrolliert werden. Das geht so nicht. Ich habe eben noch einmal mit dem Fischereiamt telefoniert und die sagten folgendes:
"Wer in deutschen Gewässern fischt , muss sich auch dessen Fischereigesetze halten!!!" Wenn also einer keine Angelkarte besitzt, gibt es große Strafen.
Und wenn dann auch noch ein Fisch gefangen wurde, muss man pro cm Länge 10 €uro zahlen.(Das heißt also 100cm = 1000 €). vor 4 Wochen zahlte einer
schon 1800 €.:-) Da ja Rügen nun als gutes Lachsrevier entdeckt wurde, wird sich das noch verschärfen.

Kort fortalt står der at der vil blive kontrolleret mere i år end tidligere og at det giver store straffe ikke og have fisketegnene iorden. Har man ydermere fanget en laks eller flere koster det 10 eur pr. cm fisken er lang. Ligeledes skriver han at der for 4 uger siden var en der fik en bøde på 1800 eur = 13500,- dkr.

Håber info er brugbart. Nu er vi da advaret om de store bøder.

Tid til at oprette siden: 0.194 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer