Hej Brian
Hvordan de håndtere det med den laks fanget udenfor/indenfor 12 mil grænsen ved jeg ikke... Men som jeg kender de tyske offentlige ansatte (fiskebetjente) , vil jeg ikke lade det komme dertil... De er sgu meget kontante. Mener de at man har gjort noget ulovligt, så det bare sådan
Det med 3 stænger pr. person og om man må ha'' reserve liggende rigget til klar i båden. Er jeg ikke helt sikker på. Har hørt forskelligt angående dette. Et eksempel er en kammerat som sidste år var nede at fiske med guiderne fra "bodden-angler". Han var kunde ved dem og fiskede med dem.
De sagde klokke klart at der ikke var noget med at have flere stænger med, end dem de fiskede med. Guiderne havde ikke flere stænger om bord, end dem de brugte. Ellers ville de få en bøde, sagde de
Årsfisketegnet gælder for alle også tyskerne selv. Det er som vores årlige fisketegn i Danmark.
Turist-visum er som ordet siger for turister. Det er fordi tyskerne inden de overhovedet selv må fiske, skal op til en fiskeprøve som de skal bestå før de overhovedet må fiske selv. I stil med vores "jagt-tegn".
Så for at turister overhovedet kan/har mulighed for, at komme til at fiske i tyskland, har de i 1994 indført denne mulighed med "turist-visum".
Så kort sagt... Alle om bord skal have begge kort. årskort og visum samt pas.
Tja, det er tysk demokrati så det batter.....
Trollingfiskerne jeg kender i tyskland er virkelig også kede af, at det skal være sådan for udlandske trollingfiskere. Da som de siger, har de jo haft alle muligheder for fiske i DK og sverig, let og altid med stor hjælp fra danskerne.
Nu ville de meget gerne give noget tilbage....
Men som de selv siger... Typisk tysk
Tyske trollingfiskere er selv meget på dupperne for at alle regler overholdes. Det er fordi de selv er bange for at det "offentlige" skal komme med nye/flere restriktioner på deres trollingfiskeri. Som de selv siger, er de vant til meget fra denne side....
De har faktisk nævnt for mig, at de håber "danskerne" overholder deres regler, for at trolling-eventyret omkring Rügen ikke pludselig bliver stoppet....
Mvh
Kim
"Kiwi"