Er der nog...

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1034365 af
Besvaret af på emne Er der nog...
Desuden tror jeg ikke man behøver at være så fikseret på de nævnte steder, selvom det er gode udgangspunkter hvis man er ny i faget. Der kan fanges fisk over hele området og der er masser af u opdagede steder. Så det er på med vanten.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1034364 af
Det er min opfattelse at det oprindelige kondom er det dybeste sted i bananens sydligste ende fordi det ligner et kondom på de almindelige søkort. Senere har der været en del tvivl og nogle er begyndt at kalde et andet dybt sted længere ude kondomet. Så der er altså to kondomer. Så hvorfor ikke kalde det inderste for kondomet1 og det yderste for kontomet2? Det yderste ligger ca. hvor førgerne sejler.

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1034363 af
Ja, jeg vil jo påstå at det forholder sig modsat... Se på nedenstående link, det er renden nærmest møn som er kondomet, hvilket den jo også klart ligner på et søkort... Men pyt, jeg har fået laks i begge renderne.. Ved godt der gennem flere år, har hersket tvivl om hvad der er hvad... K&B Elverhøj

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1034362 af
Hej alle

Jeg har desværre ikke trollingbåd selv (endnu:-)) men interessere mig meget for emnet og følger selvfølgelig med på disse spændende sider, og jeg sidder nu med et spørgsmål..

Kan nogen forklarer hvorfor laksen er så glad for de områder? (bananen+kondomet)

Så vidt jeg kan se er det steder hvor der ligesom er "fordybninger" i bunden, hvorfor er laksen glad for disse? Er det føde, strøm eller andet der tiltrækker dem? Eller fanges/færdes de også på de mere "flade partier" omkring møn?

På forhånd tak

Mvh Morten Pedersen

• Jørgen Peterson
  • Jørgen Peterson's profilbillede
  • Premium Member
  • Premium Member
Mere
15 år 10 måneder siden #1034361 af Jørgen Peterson
Besvaret af Jørgen Peterson på emne Er der nog...
Jeg tror det er helt korrekt hvad Nikolaj skriver, det er ihvertfald de samme positioner jeg har. Jeg har lagt lidt info og en PDF fil, hvor de to pladser kan ses www.jp-trolling.dk/bananen.htm
Vi ses der nede når vinden har lagt sig!

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1034359 af
Skulle vi lige bytte rundt på Lat/Long .....
Var lige lidt fordybet i mit kort, beklager :)

Poul-Eriks positioner er lige i øjet...

Tid til at oprette siden: 0.236 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer