Hej Jens og i andre,
Først ja, der er strøm på kajen i den gamle havn året rundt. Så ingen problemer der. Hvor mange watt man kan trække ved jeg ikke, da jeg bare skulle have strøm til bådens oplader (ca. 120 watt).
Jeg fik tre laks på turen, alle tage i et trippelhug. Det var ikke store fisk - 3kg (genudsat), 4,5kg og 7kg. Men alt i alt en super dag på vandet.
Jeg fik også testet min nyligt monterede dieselvarmer - ikke kun i havnen men også på havet. Min båd er en 21 fods Walkaround som normalt ikke giver den store læ og komfort i de kolde måneder. Men jeg har fået syet en spreyhood i bådens bredde med ca 2 meters højde, samt nogle gennemsigtige "gardiner" der lynes på spreyhooden bagtil, så man sidder helt aflukket. Med 2 graders varme udenfor og 4-6 sekundmeter vind, kunne vi uden problemer holde 24-25 grader inde i spreyhooden, hvilket jo er rimeligt lækkert.
Så da laksene huggede sad jeg i t-shit og drak en kold pilsner til en mad med laks og dilddressing
Hele idéen er at jeg nu har walkaround bådens fordele om sommeren samt den lukkede kabinebåds komfort om vinteren.
Jeg regner med at skrive lidt om mit setup og monteringen af dieselvarmeren til et klubblad senere på året.