Hej alle. ...

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1033364 af
Besvaret af på emne Hej alle. ...
Det er desværre rigtigt stort problem, da torsken i sydlige storebælt hører til "smålands-stammen" som er 99 % udfisket.:-) Derfor er fiskeriet i dette område efterhånden baseret på "strejfere" nordfra og fra Vestlige Østersø.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1033354 af
Hej. Kan se at jeg ikke er den eneste som undrer mig. Det er gået stærkt ned af bakke med fiskeriet de sidste år i agersøsund. Jeg lægger tit til på agersø havn og snakker med de flinke folk der. De fortæller også at der stort set ingen fisk er. En googlesøgning efter agersøsund viser nogle mistanker til det anlæg som renser oliespildevand ved stigsnæs. Det er i hvert fald tankevækkende at fiskeriet har gået ned af bakke siden de startede det anlæg. Der skulle stadig være til at fange fladfisk samt sild. Den sildestime jeg fandt i lørdags var meget afgrænset men der var masser af dem. Det utrolige var bare at der ingen torsk var samtidig. Har aldrig tidligere oplevet at finde en god sildestime uden at der også var torsk. Man ender jo med at skulle have sin fiskeolie på flaske -)
Godt nytår. Hilsen Robert M. fra Team Funny

• Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1033350 af
Jeg har samme oplevelse ved storebæltsbroen. Igår var vi ude i 7 timer og ikke et eneste hug. Der var mindst 8 både omkring os. Der lå både på skrænterne og ude midt i den forbudte fiskezone, men vi så ingen der hev noget ombord. Talte med et par andre både-teams ved rampen. I mellem os 5 både var der fanget 2 torsk.

• Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1033346 af
Jeg var på øresund med en turbåd i går 5 timer og fik ikke en eneste fisk, jeg mener at der totalt på båden (33 mand) blev fanget 10-12 torsk, og en del sild, men bestemt ikke en tur som går over i historien.

• Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1033344 af
Hejsa
I løbet af efteråret - når jeg har været efter de flade - har jeg flere gange set sågar turbåde i den nordlige ende. Og "kunder" med flex på stangen. Har også set flere mindre både pilke torsk. Kan det have noget at gøre med årstiden?

Knæk og bræk

• Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1175624 af
Hej alle. ... blev oprettet af
Hej alle.
Er det bare mig der ikke kan fange torsk i Agersøsund, eller er det virkelig sandt at der næsten ikke er torsk der mere. Var 7 timer på havet lørdag og fik 2 små torsk og 29 sild på hele turen. Der var masser af både men så ikke en eneste hive en torsk op.
Sådan har det været hele året 2008. Tidligere kunne det selvfølgelig svinge, men nu er det nærmest totalt dødt. Fandt nogle gode sildestimer på loddet og der plejer normalt at være torsk i nærheden af sådan en stime, men der var intet at se på loddet og ikke et eneste hug. Er der nogen der fanger noget ved broen, for så vil jeg prøve der eller måske øresund selv om køreturen er meget længere. Godt nytår til alle. Hilsen Robert M.
Bilag:

Tid til at oprette siden: 0.157 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer