Vi er ved ...

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1033293 af
Besvaret af på emne Vi er ved ...
Tak for tilbuddet Thomas.

Jeg forsøger at spare skejserne og trække det gamle kabel ud til en renovering eller udskiftning.

Med lidt held kan jeg være på vandet igen på mandag.

Så er der også en chance for at de værste garn er væk fra Tårbæk rev. i går havde det vist været en noget blandet fornøjelse at trolle i zig-zak imellem garnrækkerne i det usigtbare vejr!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Gæst
  • Gæst
15 år 10 måneder siden #1033281 af
Hej Tonny. Jeg ved godt at den ikke er gratis, men jeg har en ny hydraulisk styring LS-styring (tager op til 150 hk) til salg for 3500 kr. Vi kunne måske sige 3000 hvis det nu var :-)))Jeg har selv ble-børn

• Gæst
  • Gæst
15 år 11 måneder siden #1033169 af
Hvis det er en teleflex ligesom min er det næmt nok at skille ad og kablet trækkes baglæns ud, ned i en murespand sammen med en gang rensebensin, er der rust, hvad der var på mit pudsede jeg det med en 3m svamp, sprøjt ind i kablet med wd40 fra begge ender (en ordentlig omgang)det er lidt mere bøvlet at samle det igen, men det kan lade sig gi sig hvis man tager sig tiden til det-)Synes at have hørt at nyere kabler ikke kan skilles, men ved ikke om det er rigtigt.

• Peter Andersen (Mjølner)
  • Peter Andersen (Mjølner)'s profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
15 år 11 måneder siden #1033150 af Peter Andersen (Mjølner)
Besvaret af Peter Andersen (Mjølner) på emne Vi er ved ...
Selvfølgelig hjælpes der gerne med alt man kan formå.

Glædelig Jul
mvh

• Gæst
  • Gæst
15 år 11 måneder siden #1033146 af
Tusinde tak for de mange gode råd.

Jeg vil nok prøve at se om jeg kan få noget tyndtflydende smøring ind i kablet i første omgang. Ellers må jeg nok skifte kablet. Simrad piloten er for god til at skrotte, så det bliver nok teleflex styring igen.

Lisbeth var s.. helt rørt over hvor imødekommende alle er i dette forum, det er en rigtig rar fornemmelse at være medlem af en klub, hvor vi er gode til at dele viden, selv vi meget sjældent møder hinanden face to face på land eller vand.

• Steen Møller Madsen
  • Steen Møller Madsen's profilbillede
  • Elite Member
  • Elite Member
Mere
15 år 11 måneder siden #1033130 af Steen Møller Madsen
Besvaret af Steen Møller Madsen på emne Vi er ved ...
Hej,

Jeg har selv haft samme problem med min Ryds 535 fc. Jeg klarede problemet uden det kostede en krone!
Styre"stangen" går ind i rummet tv for motoren(set bagfra).

Der kan man åbne gevindet, bore et lille hul ned til kablet og sprøjte en masse smøremiddel ind. Gøres med forsigtighed.

Jeg kan nu uden problemer dreje min motor med hænderne (nødvendigt for at autopiloten fungerer).

Har desuden sendt en lille kommentar tidligere vedr. ombygning af en Ryds 535fc. Min 535 er blevet en fin fiskebåd efter div. ombygninger.
Mvh
Steen (Ingrid)

Tid til at oprette siden: 0.192 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer