Hej fiskev...

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 1 måned siden #1031056 af
Besvaret af på emne Hej fiskev...
Tak for hjælpen. afgang er tirsdag så det er ved at være nu!Har en kraftig spinnestang og en multirulle med.Så må vi se hvad det kan holde til:-)Knæk og bræk med fiskeriet i vinterkulden,her hjemme:-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
16 år 2 måneder siden #1030969 af
Hejsa
Jeg var for nogle år siden på Sri Lanka-Hikkaduwa. Big game var der ikke noget af, men jeg havde selv medbragt lidt grej, så jeg lejede en 40 fods fiskebåd med 10-12 mands besætning og så sejlede vi ellers ud i det Indiske Ocean. Båden var udrustet til langline fiskeri, så det fik besætningen lov at sætte. Mens krogene ventede på at skulle hentes, dørgede vi rundt med min enlige stang. Og havet var fyldt med fisk adskillige tun op til 15-20 kilo, barracudaer op til 130-150cm og en del fisk jeg aldrig har set før.
Da vi senere efterså krogene var billede det samme en stor variation af fisk, heriblandt flere slags hajer. Forøvrigt var der også en skildpadde der havde bidt.
På frem og tilbageturen holdt besætningen nøje øje med om der var flyvefisk i/over vandet, for det betød nemlig at så var der også småtun. Disse blev fanget på simple kasteliner.

• Gæst
  • Gæst
16 år 2 måneder siden #1030968 af
hi michael
har prøvet på vestkysten,dog uden den store succes.der er lavvandet sandbund
50-100km ud,som gør vandet meget grumset,men jeg ved fra de lokale at der er lemon og bullshark,specielt nær flodudmundinger.ellers ville jeg satse på syd-
indien eller sri lanka har hørt at vandet skulle være krystalklart dernede,og
der er kortere til dybt vand.håber det var lidt hjælp.
K&B

• Gæst
  • Gæst
16 år 2 måneder siden #1175190 af
Hej fiskev... blev oprettet af
Hej fiskevenner. Jeg er igen på vej til det store udland,dog ikke med fiskeri som det primære. Meeen...Jeg søger en der måske ved lidt om fiskeri i Indien og på Sri Lanka,primært hav fiske.Evt. om der er noget udbredt biggamefiskeri? Tænker at der må være noget da det jo er i det Indiske ocean det sker med bla. sailfish. Smutter mandag, så håber der er én af jeg der ligger inde med den viden jég mangle

Tid til at oprette siden: 0.140 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer