-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Dette foru...
Dette foru...
-
-
-
Gæst
-
16 år 1 måned siden #1031014
af
Hej Alle
Jeg var med på Gylp (gulp) cup på sundet i går torsdag, der var ca 40 deltagere i alt fordelt på Sværd og Findus. Turen var anlagt som en heldagstur og der måtte kun fiskes med gulp.
Resultatet efter de 7 timers fiskeri vil jeg kalde meget magert, jeg tror at der blev fanget 1 fladspætte pr deltager i snit samt en masse hvillinger.
Nu var der jo ikke nogen anden agn at sammenligne med på turen men jeg er stensikkert overbevist om at produktet ikke engang når tilnærmelsesvis i nærheden af vores naturlige agn.
Jeg havde ellers håbet at det bare var en lille smule effektivt da det ville være nemt at have liggende i båden.
Bortset fra det var det en god tur med masser af godt vejr samt hygge på båden der blev også eksperimenteret lystigt med alternative metoder at bruge gulp på men uden det store resultat
Erik ---- Team Kamara
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Mindre
Mere
-
-
Modtagne Tak: 0
-
-
16 år 2 måneder siden #1031005
af Steen Højager
Var ude igår, torsdag, og kan bekræfte, at der var oceaner af fladfiskegarn rigtig mange steder.
Sundet var totalt stille - både over og under overfladen - og de flade holdt også lidt siesta -))
Fiskede vel målrettet efter dem i en 3 timers tid og fik ialt 20 stk.
Fordeling:
Gulp Alive 2 stk
Skalrejer 0 stk
Tobis 0 stk
Levende børster 18 stk
Største var en skrubbe på 1,1 kg, men snitvægten var mindre end de aandre gange.
Knæk og bræk Steen
-
-
-
Gæst
-
16 år 2 måneder siden #1030986
af
Meget tyder på at Øresunds betand af ising, rødspætter og skrubber stortrives.
Således kunne jeg under langtfra optimale forhold, hjemtage knapt 20 af de 25 rødspætter og skrubber, jeg fangende på børsteorm og Gulp Alive.
De hjemtagne fladfisk havde en gennemsnitsvægt på over 500 gram, med den største på lige over kiloet.
Fiskene huggede primært på børsteorm kombineret med et stykke rødt gulp alive som attraktor. De fleste fisk tog jeg på 6,7 - 7,5 meter vand, på strækningen fra Skovshoved til Hven.
Bedste bundtackel ud af de anvendte, var et perlemor med enkelt spinnerblad. Jeg skifter i øvrigt altid krogene ud på de færdigpakkede juletræstackler for at få bedre krogningsegenskaber (med mindre at det er dem fra Mustad)
Tackler med ren Gulp Alive gav ikke fisk i dag, men plejer at være suveræne til de helt store skrubber. (jeg tror at drivhastigheden var for lav i lørdags)
De eneste torne i buketten var desværre de erhvervsfiskere, der tilsyneladende også læser fangstrapporter her på siden!!!
En større kutter havde allerede natten mellen fredag og lørdag, broderet hele Tårbæk Rev til med rødspættegarn i tre rækker, fra 6 - 8 meters dybde!
Tidligt på morgenen var det nærmest umuligt at drivfiske på revet for nettene, der stod i kilometer lange garnrækker.
Måske skal vi tænke på at vores dagligt opdaterede fangstrapporter og diskussionstråde også læses af andre end lystfiskere!
-
-
-
Gæst
-
16 år 2 måneder siden #1030958
af
Hej Steen.
Det var skråt ud for Skibelund på 9m vand.
Jeg tror også at området ud for Binderup er godt.
-
-
-
Gæst
-
16 år 2 måneder siden #1030957
af
Hej Steen.
Det var skråt ud for Skibelund på 9m vand.
Jeg tror også at området ud for Binderup er godt.
-
-
-
Gæst
-
16 år 2 måneder siden #1030940
af
Eftermiddagstur på Agersøsund den 20/9-08. Ca. 50 flade på friske sandorm. Ca. 20 røg ud igen - de var generelt ikke så store, som de har været i løbet af august. Men fik dog bl.a. en flot og helt ægte rødspætte på 820 g/38 cm.
Startede med 2 Bilka-forfang (intet tingeltangel) og et med perler og spinderblade i perlemor. Ud af de 10 første tog det med perlerne kun 1, og så blev det droppet for resten af dagen til fordel for et mere fra Bilka (10 for en hund). I øvrigt synes jeg ikke rigtig, at jeg nogensinde har oplevet perleforfangene tage mere end de almindelige. Det, der betyder mest, er at krogene er sylespidse, og derfor bruger jeg kun forfangene på 1 tur.
-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Dette foru...
Tid til at oprette siden: 0.208 sekunder