Woody var ...

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 2 måneder siden #1030536 af
Besvaret af på emne Woody var ...
Hej Jan - dælme en flot makrel du har der. Jeg har også fanget på silde stykker før, virker fint men har haft lidt bedre held med tobis/anjoser. Skal på Sundet efter flade i morgen og vil derefter (såfremt tiden tillader) prøve at finde lidt makrel.

mvh

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
16 år 2 måneder siden #1030535 af jan veiby
Besvaret af jan veiby på emne Woody var ...
Hej

Handler det om makrel i sundet, så er det blevet min erfaring, at det ofte kan betale sig at fiske nordligt i sundet, når strømmen løber ind i sundet - altså syd gående. Syntes det bare er fedt at fiske ved Ven, men vælger ofte selv Helsingør som havn ved sydstrøm.Angående makrel-agn, så er det gennem årene blevet min klare efaring, at en fedet sildefilet skåret i tobisform ( lang og tynd ) er toppen af agn - også selv om den har været frosset. Jeg skal dog sige, at jeg altid drivfisker med flåd og sild - hviler ørene lidt og slukker motoren under det meste sommerfiskeri.I øvrigt - oktober kan give slemme overaskelser i form af solide makrel.

God vind Jan "Rauma"
Bilag:

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 2 måneder siden #1175073 af
Woody var ... blev oprettet af
Woody var på Sundet idag efter makrel da de sidste ture har givet godt - vi kunne overhovedt ikke finde makrellerne - vi prøvede med tobis samt trollede med makrleforfang - lige megete hjalp det- de er bestemt ikke nemme at finde. Kom dog hjem med et par torsk og en spandfuld sild - kæmpe buler ved Nordhven.

Tid til at oprette siden: 0.146 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer