hej der ud...

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
16 år 2 måneder siden #1030318 af
Besvaret af på emne hej der ud...
Det i har set er en dræbegople el. Østamerikansk ribbegople! Den er i store mængder i Øresund i øjeblikket og har en hel lang historie bag sig og måske foran sig idet den er indført fra østamerikas kyst! Jeg har desværre ikke tid til at forklare men prøv at Google den !!! avisen.dk/draebergopler-angriber-danmark_5399.aspx

Mvh Jens

Med venlig hilsen

Jens P. Jeppesen

Akvariechef, marinbiolog

Øresundsakvariet

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Henrik Erichsen
  • Henrik Erichsen's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
16 år 2 måneder siden #1030285 af Henrik Erichsen
Besvaret af Henrik Erichsen på emne hej der ud...
Den er sku ikke for sjov den tingest, den æder også fiskeæg og yngel, og anses som en kæmpe trussel mod vores fiskeri

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 2 måneder siden #1030278 af
Besvaret af på emne hej der ud...
Læs lidt mere om denne turist eller tilflytter.
www.skovognatur.dk/Natur/invasivearter/Dyrearter/gople.htm
Det er fa''me uhyggeligt

Mere
16 år 2 måneder siden #1030273 af thurigt
Besvaret af thurigt på emne hej der ud...
Hej frederik
Det drejer sig om den meget omtalte dræbergople, de er i eksplosiv vækst i hvert fald på storebælt hvor jeg har mødt stor forekomster under dykning. De spiser plankton og derfor menes de at være en trussel. Er vist nok kommet fra middelhavet i ballastvand fra tankskibe. Jeg mener at have hørt at sortehavet har været hårdt plaget af dem.

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 2 måneder siden #1175043 af
hej der ud... blev oprettet af
hej der ude tog på sundet mandag aften for at finde lidt fiske filet og det lykkedes da også men efter mørket faldt på så vi nogle selvlysende "ting" i vandet de var ca 5 cm lange og lyste meget kraftit i en grøn farve de mindene lidt om et knæk lys fangede en og det viste sig at være en lille gobbel på størelse med en femer er der andre der har set disse og ved hvar det er

Tid til at oprette siden: 0.186 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer