-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
hej der ud...
hej der ud...
-
-
-
Gæst
-
16 år 2 måneder siden #1030318
af
Det i har set er en dræbegople el. Østamerikansk ribbegople! Den er i store mængder i Øresund i øjeblikket og har en hel lang historie bag sig og måske foran sig idet den er indført fra østamerikas kyst! Jeg har desværre ikke tid til at forklare men prøv at Google den !!!
avisen.dk/draebergopler-angriber-danmark_5399.aspx
Mvh Jens
Med venlig hilsen
Jens P. Jeppesen
Akvariechef, marinbiolog
Øresundsakvariet
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
Henrik Erichsen
-
-
-
Platinum Member
-
Mindre
Mere
-
-
Modtagne Tak: 0
-
-
16 år 2 måneder siden #1030285
af Henrik Erichsen
Den er sku ikke for sjov den tingest, den æder også fiskeæg og yngel, og anses som en kæmpe trussel mod vores fiskeri
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
Mindre
Mere
-
-
Modtagne Tak: 0
-
-
16 år 2 måneder siden #1030273
af thurigt
Hej frederik
Det drejer sig om den meget omtalte dræbergople, de er i eksplosiv vækst i hvert fald på storebælt hvor jeg har mødt stor forekomster under dykning. De spiser plankton og derfor menes de at være en trussel. Er vist nok kommet fra middelhavet i ballastvand fra tankskibe. Jeg mener at have hørt at sortehavet har været hårdt plaget af dem.
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
16 år 2 måneder siden #1175043
af
hej der ude tog på sundet mandag aften for at finde lidt fiske filet og det lykkedes da også men efter mørket faldt på så vi nogle selvlysende "ting" i vandet de var ca 5 cm lange og lyste meget kraftit i en grøn farve de mindene lidt om et knæk lys fangede en og det viste sig at være en lille gobbel på størelse med en femer er der andre der har set disse og ved hvar det er
-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
hej der ud...
Tid til at oprette siden: 0.186 sekunder