-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Hej - en d...
Hej - en d...
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
16 år 3 måneder siden #1029599
af
Det er mig der har taget billederne sidste år efter Odden turen her er hvordan opskriften lyder.
Start med at fjerne gællerne .
Når Makrellen er renset, tørsaltes den.
Tørsaltning: Gnid fisken ind med groft salt .
Tørsaltningstid: ca. 2 timer.
Makrellen tages op, skylles godt og tørres med køkkenrulle ,der sættes tandstikker i buen for at holde den fra hinanden så varmen kan komme ind
Derefter lufttørres den i 1 - 2 timer
Røges på 50 – 60 grader.
Der røges herefter i ca. 1½ - 2 timer.
brugte er stegetermometer til at styrer varmen
husk begge spjæld skal være helt åbne,
Du skal sørger for der er godt gang i briketterne før du putter smuld på hold øje med varmen og du kan fylde smuld på hvis du ikke syntes der er nok røg elles rode lidt rundt i det men låget må ikke være af for længe spjældne Du skal sørger for der er godt gang i briketterne før du putter smuld på hold øje med varmen og du kan fylde smuld på hvis du ikke syntes der er nok røg elles rode lidt rundt i det men låget må ikke være af for længe spjælnen skal være helt oppende brugte et trådløst stegetermometer til at styrer varmen som hvor jeg puttede føleren ned gemmen et af hullerne på låget
Har også prøvet at ryge en øredde på 2 kg. som jeg fileret og saltet fileterne der lavet jeg en lage af 80gr kogesalt og 1,5 liter vand saltet i 2 timer og ryges i 2 timer. skal være helt oppene brugte et trådløst stegetermometer til at styrer varmen som hvor jeg puttede føleren ned gemmen et af hullerne på låget
Held og lykke
Allan Team Cjap
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
-
-
Gæst
-
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
16 år 3 måneder siden #1029597
af
Hej Ole, hvis du går ind under ''Billeder'' Odden 2007 og ser billder på de 2 sidste sider - så beskriver de fint fremgangs metoden jeg vil bruge.
Good luck
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
16 år 3 måneder siden #1029596
af
Hej allan hvordan ryger du fiskene på weberen? mht savsmul og andet
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
16 år 3 måneder siden #1029588
af
Gællerne pillet af, vinen lagt på køl - vi er klar til rygning iaften - tak
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
16 år 3 måneder siden #1029585
af
Nedenstående billede af en portion, der er til afkøling, inden de er blevet frosset ned. På frost skulle de kunne holde sig op til 3 mdr efter røgning.
-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Hej - en d...
Tid til at oprette siden: 0.166 sekunder