-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Trolling M...
Trolling M...
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
16 år 3 måneder siden #1029549
af
Hej Frits.
Kan godt forstå dine overvejelser - og de er fornuftige!
Jeg selv har haft en Ørnvik 435 med en 40HK motor på. Har sejlet den til Simrishamn langs kysten og Bornholm (i den mest direkte linje ud fra den svenske kyst) - så det kan lade sig gøre at fiske i disse vande med selv små både. Der vil selvfølgelig være nogle begrænsninger med en mindre båd vha. vejret og bølgestørrelser, men helt ærligt - så er sandsynligheden for at det bliver DIG der fanger den helt store fisk lige så stor som enhver anden skulle blive storfanger.
Kend din båd, dig selv og jeres fælles begrænsninger, så ved du hvornår det er tid til at sejle i havn og indstille fiskeriet.
Håber at se dig til Bornhiolm Trolling Master 2009.
Mvh båden PISCATOR
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
16 år 3 måneder siden #1029510
af
Hej Frits
Deltog selv på klubturen og master i en Quicksilver 460 m/50 hk
Eneste dag jeg sejlede tidligt ind var lørdag til master.der kom en god vind samt tåge,mens vi lå på vestsiden, vi valgte at gå ind i Hammerhavn da vi ikke ønskede at runde Hammerknuden med tåge og rimligt store bølger, der var flere og lidt større både der valgte denne løsning.Meteorologerne havde lovet svag-jævn vind og sol, det glemte bare at nævne udsigten for vestsiden:))
Ærligt så tror jeg det vejr kom bag på de fleste, for da man kørte om på den anden side var vejret sol og næsten fladt vand.
Årsagen til at jeg som regel sejler ind er som regel fordi man bliver irreteret over at alt bliver enormt besværligt pga bølgerne.
Så hvis man bare har en smule fornuft så er det ikke noget problem.Detsuden virker fiskene også meget større på dækket i en mindre båd:))
God tur
Bo (Kongen)
-
-
-
Gæst
-
16 år 3 måneder siden #1029507
af
Team Nemo var på bornholm for første gang i år , med en mindre båd (Crecent 506) og det kan sagtens lade sig gøre uden tvivl. Jeg ville mene du skulle se at komme afsted og prøve dette super fiskeri,men pas på det er vanedannede. Vi ses måske på bornholm i 2009.Knæk og bræk.
Se hjemmeside med billeder på
www.123hjemmeside.dk/team-nemo
-
Jan Jørgensen
-
-
-
Platinum Member
-
Mindre
Mere
-
-
Modtagne Tak: 0
-
-
16 år 3 måneder siden #1029503
af Jan Jørgensen
Hej
Som arrangør kan jeg ikke udtale mig om, hvordan det bliver oplevet i de mindre både - men det må deltagere utroligt gerne gøre.
Der har altid været joller/styrepult både i størrelsen 4,5 – 5 m (f.eks. Warrior 165, Ørnvik og Ryds modeller på 16-17 fod) med i konkurrencen som de mindste. Det er klart, at de begrænsninger, som det giver for den enkelte deltager, er noget, som deltagerne skal tage højde for, når de sejler ud. Jeg husker, at vi i 2007 begrænsede den sidste dag til at slutte kl. 13, fordi det ville blæse op. Det var en fornuftig beslutning, viste det sig – men jeg så også, at de mindste kom ind først, fordi de selv vurderede situationen ganske fornuftigt der ude – og vendte hjemad før de andre. Denne nøgterne vurdering af egne evner og ens båds begrænsning er i høj grad nødvendig ikke bare ved deltagelse i TMB men altid når man er på vandet.
vh
Jan Jørgensen,
TV 2/Bornholm
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
16 år 3 måneder siden #1174901
af
Trolling Maters Bornholm. Ja, man skal jo planlægge i god tid. Jeg har stor lyst til at tilmelde mig dette spændende arrangement - men kan det gå med min lille Ryds 435FC eller er det kun noget for de tunge drenge? Der er VHF ombord og certificat er i orden.
Jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogen som havde været med i en lille båd og hvordan de havde oplevet det.
Frits
-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Trolling M...
Tid til at oprette siden: 0.181 sekunder