Makreller ...

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
16 år 4 måneder siden #1029392 af

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 4 måneder siden #1029379 af
Besvaret af på emne Makreller ...
Kan fortælle at det ikke er syner,vi var 3 der så den kun 50 meter fra båden på syd siden af ven

• Gæst
  • Gæst
16 år 4 måneder siden #1029374 af
Dejligt at høre at jeg ikke er den eneste der så hval ved Ven igår !!
Troede sgu jeg var ved at miste forstanden da vi kl 22.30 sejlede på NV revet og jeg så noget vende i overfladen som var MEGET større en et marsvin !
Jeg har set hvaler i Mexico mange gange og følte mig overbevist om at dette var en hval. Det var dog for langt inde i skumringen til at jeg komme arten nærmere.

MVH

• Gæst
  • Gæst
16 år 4 måneder siden #1029368 af
Og igen Peter

har fået denne mail...
Kære Claus
Tak for din mail.
Jeg svarer på vegne af min mand, som er ude og sejle. Jeg tror obersvationen er rigtig nok, der er kommet 2 andre mails omhandlende samme lokalitet. Jeg vil efter bedste evne forsøge at lægge noget ud på hjemmesiden i dag. Thyge kan så gøre det "ordentligt" når han kommer hjem i morgen aften.
Venlig hilsen
Jette Dupont

Thyge JENSEN
Fiskeri- og Søfartsmuseet/
Saltvandsakvariet
Tarphagevej 2
6710 Esbjerg V
Tlf. + 45 76 12 20 00
Mob. + 45 21 21 87 63
Priv. + 45 42 12 63
tj@fimus,dk

• Gæst
  • Gæst
16 år 4 måneder siden #1029367 af
Hej Peter
på hvaler.dk kan du læse om hvalernes karakteristika. Det har jeg selv brugt til artsbestemmelse , når vi har set dem i Norge.
En vågehval dykker feks uden at vise halen......
Aktuelt er der ingen observationer i Øresund - så din er den første :-)

Ang makreller - når det dør ud. Så skal du ændre fiske dybde 9.18.25.36.45 fod er dem jeg oftes bruger. En lille flasher foran silde filet - når der trolles kan også gøre mirakler!

• Gæst
  • Gæst
16 år 4 måneder siden #1029356 af
Makrellerne var ikke nemme at finde i dag. Vi fik 4 i løbet af de første 10 minutter, men kun 2 mere hele resten af dagen.

Hertil fik vi en oplevelse af de mere usædvanlige, da en hval viste sig lige nord for Ven. Hvad det var for en, ved jeg ikke, men den var betydeligt større end marsvinene, som der også var mange af. Halen af den så ud til at være ca. 1 m bred, da den var over vandet.

Tid til at oprette siden: 0.173 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer