Hej Jeg ha...

Mere
16 år 5 måneder siden #1028422 af Steen Højager
Besvaret af Steen Højager på emne Hej Jeg ha...
Til Michael

Bare lige til info om 4000-serien, så er de utroligt kvikke til at hitte positionen. Da jeg koldstartede min første gang gik der max. 5 sekunder før den var klar.

Min gamle 210''er kunne være flere minutter om det, når jeg havde flyttet skibet med navigatoren slukket.

Mvh. Steen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 5 måneder siden #1028421 af
Besvaret af på emne Hej Jeg ha...
fejlen er fundet. Skulle bare lige læse hele instruktionen. Antennen skal også have strøm og det fik min gamle gps gennem det enkelte kabel der gik til navigatoren. derfor tænkte jeg ikke over det da den nye blev monteret. Her skulle jeg montere en seperat strøm ledning til nmea 2000 netværket. Ellers tak for svarene. James

• Gæst
  • Gæst
16 år 5 måneder siden #1028388 af
Besvaret af på emne Hej Jeg ha...
Hej James,

Forudsat at du har sat antennen til :-)
De fleste GPS''er er MEEEGET langt tid om at finde deres position første gang denne tændes. Normalt kan man manuelt angive sin position, eksempelvis at man befinder sig i Danmark, hvorefter fastlåsningen af satellitterne sker noget hurtigere.

• Jan Jørgensen
  • Jan Jørgensen's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
16 år 5 måneder siden #1028366 af Jan Jørgensen
Besvaret af Jan Jørgensen på emne Hej Jeg ha...
Hej

Nu spørger jeg dumt. 4010 skal have ekstern GPS-antenne, og den har du vel sat til??

GPS-systemet kører på WGS-84, men det burde egentlig være default i den.

vh

Jan

• Gæst
  • Gæst
16 år 5 måneder siden #1174654 af
Hej Jeg ha... blev oprettet af
Hej
Jeg har lige fået en 4010 garmin gps hjem fra usa. Jeg er i tvivl om hvad jeg skal sætte positions format og datum til i opsætningen. Kan ikke finde ud af hvor jeg skal indstille tiden og datoen eller om gpsèren selv finder det.
Den sidder nu i båden men vil ikke finde min nuværende position ?????
Hvad gør man - er der nogen der kan hjælpe.
På forhånd tak
James

Tid til at oprette siden: 0.169 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer