Ekkolod ? ...

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 6 måneder siden #1027774 af
Besvaret af på emne Ekkolod ? ...
Kig under Tips og Tricks... der er nogle Pdf filer om fortolkning af Ekkoèr osv... og glem alt om Fish Id og lign... Jeg har en grundindstilling som word dok. som jeg evt kan sende dig ?

Mvh

Peter

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Gæst
  • Gæst
16 år 6 måneder siden #1027773 af
Tak for svaret, Bo
Jeg må nok give det en chance til, for jeg kunne nok have på fornemmelsen at du har ret i at alt vises som fisk med Fish ID. Har du nogle gode tips eller links til hvordan man justerer sit ekkolod bedst muligt?
Jeg har et Lowrance X135 (Grayscale)?

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
16 år 6 måneder siden #1027772 af
Vedr. Fish ID så mener jeg ikke det kan bruges til noget andet et at se at der er et eller andet i vandet for alle ændringer bliver vist som en fisk hvor imod hvis du bruger ekkolodet almindeligt og får det justeret ordentligt så har du en større chance for se noget der kan bruges så som fisk eller stimmer af f.eks sild eller buler af torsk det er kun et spørgsmål om at bruge lidt tid men det kommer også an på kvaliteten i dit ekkolod og hvor kraftigt det sender og modtager signalerene
Men god fornøjelse o)
Bo TICA

• Gæst
  • Gæst
16 år 6 måneder siden #1027770 af
Jeg har også Lowrance ekkolod men bruger funktionen fish-id så jeg får små, mellem og store fiskesymboler på skærmen. Hvad er forums holdning til det? Er det udemærket, eller er man bedre tjent med at aflæse ekkoloddet selv. Jeg har prøvet men synes det er svært.

• Gæst
  • Gæst
16 år 6 måneder siden #1027764 af
Nåh Bjarne - den må vi vist hellere tage på telefonen - -)

• Gæst
  • Gæst
16 år 6 måneder siden #1027763 af
ja det er fisk, tobis måske eller små sild, brisling osv- Du fanger ikke noget da du ikke ser tydelige V''er i området også. Altså - de står i fred og der pisses ikke af dem PT! Meget almindeligt billede i Akvariet.

Når det er Streger på loddet skal du kun regne toppen som FISK - SKYGGEN op til toppen - er samme fisk/stimme på vej ind under transduceren!

Tid til at oprette siden: 0.165 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer