-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Simrishamn...
Simrishamn...
-
-
-
Gæst
-
16 år 6 måneder siden #1027618
af
Hvis i også læser på simris hjemmeside dagbogen så kani se at der faktisk også er kommet en båd ind med 4 stk over 10,0 og op til 14,5 kg
Så de er der og vejret er der kom så afsted ;o)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
-
-
Gæst
-
16 år 6 måneder siden #1027616
af
Lidt info fra Simris der fiskes mest ved Davids Banke for det er her der er størst chance for laks de er stadig svære at fange men der kommer mest 4-7 kg fisk ind og der er her til aften kommet 3 stk over 10 kg
Vejret er dog det bedste for det kan man simpelhen ikke klage over
og det fortsætter så må man håbe at laksene efter hånden vender sig til solen og højtrykket
Bo TICA
-
-
-
Gæst
-
16 år 6 måneder siden #1027615
af
Er der nogen som skal til Simrishamn i weekenden, uden at deltage i konkurrencen? Overvejer at tage en famillietur derover.
-
-
-
Gæst
-
16 år 6 måneder siden #1027580
af
En lidt anderledes oplevelse fra Østersøens Vand ved Simris som giver lidt til efter tanke
I går midt på formiddagen var der et svagt opkald om at en båd havde fået noget driv garn i skruen og havde brug for hjælp men han blev overdøvet af på dette tidspunkt flere der taler i munden på hinanden og i dette tilfælde var det både tysker og finner som ikke kan forstå når man beder og assistance over VHF radioen på dansk men flere gange blev folk hængende på kanal 72 for at holde lange samtaler
men der var dog heldigvis flere som godt kunne finde ud af at hoppe en op eller ned og på den måde kan de også tale i ( fred )
Jeg tilbyd min assistance og fik en position som viste sig at ligge ca. 3 sømil væk vi fik vores grej op og satte kursen på vores vej til den nødstedte båd sejlede vi forbi ikke mindre end 8-12 både som lå og trollede det syntes jeg er ganske imponerende!!!!!
Vi fandt båden og fik skåret ham fri så han kunne komme videre og heldigvis uden at noget af hans udstyr var gået udstykker andet end en sikring som blev klaret med det samme
PS det garn som båden fik i skruen var noget som blevet kasseret og bare og driv i overfladen det var ikke et helt garn.
Husk at skifte kanal ved lange samtaler
Husk at lytte med kanal 16 (DW funktion)
En dag er det DIG der måske har brug hjælp så vil du også gerne høres
Bo TICA
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
16 år 6 måneder siden #1027557
af
Efter i går på førstedagen at have smidt en 10+ på netrammeen da krogen tog fat i nettet lykkes det i dag sikkert at lande denne fsik på 9,3 kg. Sikker kun fordi fisken havde slugt hele krogen?
Dagen bød desuden på en 15,1 kg.s fisk fra Bjarne Skov som bare ikke ville i båden, men det kom den.
Mange både på vandet, men langt mellem fiskene.
-
Allan Nielsen
-
-
-
Platinum Member
-
Mindre
Mere
-
-
Modtagne Tak: 1
-
-
16 år 6 måneder siden #1027552
af Allan Nielsen
Nu raser laksefeberen igen, og efter Simone har bevist hun kan fange fisk kører jeg til simris imorgen formiddag, og forventer at være der til lørdag formiddag da jeg skal noget lørdag aften.
Ved dog godt der er langt mellem fiskene men der burde så til gengæld være en guldlaks på denne årstid.
Er der andre som har samme planer ses vi derovre.
Mvh. Allan (Simone)
-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Simrishamn...
Tid til at oprette siden: 0.199 sekunder