Bule stop....

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 7 måneder siden #1026415 af
Besvaret af på emne Bule stop....
I øvrigt kan du se lidt bule fisk fra marts måned på www.medefisker.dk

<br />

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Gæst
  • Gæst
16 år 7 måneder siden #1026414 af
Besvaret af på emne Bule stop....
Det handler meget om at havde en fornemmelse af hvordan vandet løber hele vejen igennem vand søjlen. Det kan man mærke på hvordan det er at løfte i pirken. Selv om den løber nord i toppen, kan det godt være der skal smides før bulen(Det vil sige kaste bagud) hvis den løber kaftig syd ved bunden(!)<br />
<br />
- Et godt (begynder)trick kan være at smide der hvor man tror man skal, og så sejle langt over bulen(måske 30 meter) Og der efter holde båden på skrue, så den ikke driver baglæns, eller kun driver lidt baglens. Kommer fiskene ikke på, kan båden sættes i fremdrift, indtil 1 for fisk på, så kommer der som regel også til de andre...<br />
<br />
Desuden kan det godt betale sig at fiske på meget lidt fnuller på knolde og skænter da fiskene tit står så hårdt der at det ligner bund. på flad bund er man sjældent i tvivl. Da fiskene som regel presser sig i mod hinanden og står højt, i stedet for langt.<br />
<br />
På dage med svag strøm ,er det næsten et must at havde båden i drift, da pikren ellers fisker lige op og ned. Og dermed ikke fisker et ret stort område.<br />
<br />
Det er min personolige erfaring, sikkert mange der gør det på en anden måde, Men så er det lidt at komme i gang med. knæk og bræk !

• Gæst
  • Gæst
16 år 7 måneder siden #1174250 af
Bule stop.... blev oprettet af
Bule stop.. Hvordan..?<br />
<br />
Ja nu går der ikke mere end et md. før vores drømme båd kommer hjem.. Og vi glæder os helt vildt til at komme ud på øresund og sommer bule fiske.. Men hvordan går man..?? Jeg har forstand på at lodde osv.. Men selve stoppet hvordan gør i kloge buleskippere det..?? <br />
<br />
Jeg tænker det må være sejlas mod strømmen og så sejle lidt forbi bulen.. og slippe pirkene.. Men er helt ny på det område.. Så alle gode råd tages imod med kyshånd.. Jeg syntes jeg har søgt i hele forumet efter en guide.. <br />
<br />
Bilag:

Tid til at oprette siden: 0.127 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer