Er der nog...

• john rasmussen
  • john rasmussen's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
16 år 8 måneder siden #1026134 af john rasmussen
Besvaret af john rasmussen på emne Er der nog...
Hej Christian.<br />
Tak for dit indlæg, det er dejligt når der er nogen der ikke tror<br />
de har fundet de vise sten, selv om de måske har det, men så er villige<br />
tilat dele dem med andre, der er såmend fisk nok til os alle, men det der med<br />
det helt andet du er i gang med, hvornår åbner du posen ???<br />
Mvh. John

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 8 måneder siden #1026130 af
Besvaret af på emne Er der nog...
Tusind tak for hjælpen gutter, nu er der lidt mere at eksperimentere med. <br />
Godt at alt andet indenfor trolling er givet på forhånd så dette ikke øger problematikken ;o)<br />
Tight lines og solskin fra Fiske Henning

Mere
16 år 8 måneder siden #1026118 af Steen Højager
Besvaret af Steen Højager på emne Er der nog...
En lille forlængelse af Christians udmærkede indlæg: Jeg fisker også udelukkende med de lange slanke lodder med halefinne, og har ligeledes forsøgt mig med maling af dem. <br />
<br />
Jeg malede et lod 'fesengråt', et hvidt og et popcorn i grøn og gul og med refleks tape på. Jeg har så efterfølgende forsøgt mig med forskellige kombinationer 'opsætninger', men uden at få forskelle i fangster, som kan siges at være markante. Jeg konstaterede også at farven holder dårligt på lodderne, og har også forsøgt mig med at plastre dem til med diverse kombinationer af reflekstape mv. - stadig uden nævneværdig forskel. <br />
<br />
Det skal siges, at mine forsøg kun er gjort i Bugten og på Sundet, så forskellen vil måske komme frem ved fiskeri på dybere vand, hvor 'atraktor-effekten' er mere nødvendig.<br />
<br />
Mvh. Steen

• Gæst
  • Gæst
16 år 8 måneder siden #1026113 af
Besvaret af på emne Er der nog...
Det er et lidt "hemmeligt" område du nu bevæger dig ind i - med det mener jeg, at det er ikke mange oplysninger man får ud af dem der har erfaringer fra området og fanger godt. Men da jeg selv har gjort en del ud af det, så får du her mine erfaringer.<br />
<br />
Jeg bruger KUN de lod der er flade/smalle og høje i formen, og som har en forholdsvis stor halefinne. De går bedst i vandet, har mindst vandmodstand og drejer aldring rundt for dig. Men mere om det nedenunder.<br />
<br />
Kort fortalt, så har jeg ikke klemmen siddende i halefinnen på mit lod. Det fik loddet til at gå skævt i vandet, for når du strammede linen op så løftede halefinnen sig. Nogle gange drejede loddet rundt om sig selv - og så blev alle linerne fanget. Derfor har jeg klemmen siddende lidt over loddet.<br />
Faktisk har jeg en "snupper" indsat (en slags elastik) så når båden gynger så tager den elastik trækket/sliddet på wiren. Der hvor snupper stopper, der har jeg indsat klemmen. Jeg har ydermere indsat en 45 cm stålwire forlænger, for således at kunne trække det hele op til downriggeren UDEN at loddet så kommer fri af vandet og står og banker ind mod skibssiden. Med forlængeren forbliver loddet netop i vandoverfladen.<br />
<br />
Det med at male loddet.<br />
Personligt tror jeg på, at loddet også kan lokke fisk til. Det er en slags dodger, der dog ikke bevæger sig meget! Men loddet fylder noget i vandet - så det vil også få opmærksomhed fra sultne fisk.<br />
Jeg har prøvet at male det ene lod helt hvidt, og så ellers fiske en lille flue/blink kun 20-30 cm bag loddet. Hvis det skræmmer fisk væk - så skulle jeg ikke fange fisk! Men det gjorde jeg. Faktisk fangede jeg flere fisk på det lod der var malet.<br />
(Der er også mange der konsekvent har isat en dodger eller flasher i loddets halefinne, også selvom de ikke fisker et blink efter dodger! Det lokker kun fisk til!)<br />
Malingen holder dog ikke så meget - hvorfor jeg er gået over til selvklæbende folie. Mine halefinner er dækket af sildemønster sølvfolie.<br />
Fanger jeg mere af den grund? Det tror jeg selv på.<br />
<br />
Der findes Shark lodder der er banket kantet og forkromet. Men dem der har erhvervet sig disse kan ikke konstatere en bedre fangst. I hvert fald ikke dem jeg har talt med.<br />
Om selve formen (rundt kontra flade mere høje) betyder flere fisk - det er svært at svare på. Men fisk er jo nysgerrige...<br />
Jeg er dog igang med noget helt andet - men kort fortalt, så tror jeg på, at loddet også kan lokke fisk til - så du må igang med at forsøge selv.<br />
<br />
Go fornøjelse & mvh båden PISCATOR

• Gæst
  • Gæst
16 år 8 måneder siden #1174115 af
Er der nog... blev oprettet af
Er der nogen der har gjort sig erfaringer omkring downrigger lodders form/farve og den måde man sætter klemmen på, skal den i loddet/lidt over loddet. Er blevet mere og mere bidt af trolling og har tænkt lidt over hvad loddets form fx har at sige med hensyn til hvordan det opfanges af fiskens sidelinje, samt optimal påsætning af klemmen i forhold til fangst. Gode råd og erfaringer modtages med kyshånd. Tight lines, hygge og forårssol til alle på forummet fra Fiske Henning

Tid til at oprette siden: 0.204 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer