Køge Bugt...

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 8 måneder siden #1025753 af
Besvaret af på emne Køge Bugt...
Tak for Jeres svar...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Gæst
  • Gæst
16 år 8 måneder siden #1025749 af
Det er vager som markere diverse bundgarnsstader. Så der er ikke tale om ulovlige garn. Når man har set dem én gang ved man de er der.<br />
Man kan undgå dem ved, at holde sig uden for bungarnsgrænserne. Og derved også have mulighed for, at fiske med mere end 2 stænger pr. person samt bruge dipsyer og sideplanere. Som jo bekendt, er forbudt inden for bundgarnsgrænserne.

• Henrik Erichsen
  • Henrik Erichsen's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
16 år 8 måneder siden #1025744 af Henrik Erichsen
Besvaret af Henrik Erichsen på emne Køge Bugt...
Korrekt, vagerne er til bundgarns markeringer..... vi sejlede en del rundt om dem igår, der var en del fisk i området... vi fik 5 genudsatte 1 og havde yderligere 6 hug

• Thomas Hauerberg Larsen
  • Thomas Hauerberg Larsen's profilbillede
  • Administrator
  • Administrator
Mere
16 år 8 måneder siden #1025741 af Thomas Hauerberg Larsen
Besvaret af Thomas Hauerberg Larsen på emne Køge Bugt...
Der står minimum to sæt. Det ligner nogle hockey køller der sidder med hovedet opad, ca. 30 m imellem. Der står mindst to sæt ud for Strøby, meget lavt i vandet. I går var vandet dog så roligt at man havde udslag på radaren på dem. Jeg troede det var nogle fugle og måtte dreje hårdt, da jeg var lige ved at krydse dem med liner ude. Jeg har positionen på det ene sæt liggende ude i min GPS. Jeg kan lægge koordinaterne op når jeg kommer hjem fra arbejde i eftermiddag, hvis det er noget der står fast. <br />
<br />
I øvrigt en fantastisk dag i går. 3 fisk med hjem og mere end 10 havørred over målet i båden samt nogle undermålere. Triple hug, flere dobbelthug, så kan man godt leve med lidt tåge...<br />
<br />
Thomas<br />
"Ællingen"

• Jørgen Peterson
  • Jørgen Peterson's profilbillede
  • Premium Member
  • Premium Member
Mere
16 år 8 måneder siden #1025740 af Jørgen Peterson
Besvaret af Jørgen Peterson på emne Køge Bugt...
De "sorte" vager er jeg også stødt på. Jeg tror iøvrigt at det er et jernrør der er slået i bunden for markering bundgarnssted eller markering af knækket pæl<br />
Og ja de er ikke nemme at se og slet ikke når det er tåget!

• Gæst
  • Gæst
16 år 8 måneder siden #1025738 af
Dem er jeg også stødt på et par gange... Heller igge jeg ved hvad de er til... Elverhøj

Tid til at oprette siden: 0.206 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer