hejsa alle...

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 9 måneder siden #1024350 af
Besvaret af på emne hejsa alle...
Alt efter hvilken motor du har, så kan du få færdige fuel flow metre.<br />
Til Mercury/Mariner findes der Smart Craft - og til Evinrude skifter man bare omdrejningstæller, hvori der findes et digital displays.<br />
<br />
I systemet taster man så literindhold af brændstoftank (hvis du tanker helt op, så ved du, at den er nøjagtig) - og så viser instrumentet fuel flow i timen - altså hvor meget du forbruger af brændstof lige nu i timen, og så viser den forbrugt brændstof i alt. Den trækker selv det forbrugte fra - så når du går ind og ser fuel remaining - så viser den hvad du har tilbage...<br />
Evinrudes måler er et lille apparat du sætter ind på brændstofslangen (du klipper slangen over) hvori der sidder en lille skovlhjul.<br />
Mercury/Mariner er forberedt til det - så her sætter du bare smart craft ledningen i et eksisterende stik i selve motoren.<br />
<br />
Det kan KLART anbefales, at du sætter dette instrument på.<br />
Jeg har selv Evinrudes system - og det virker super godt!<br />
Min tankmåler kan også godt stå og fluktuere - så jeg bruger den kun som en slags vejledning.<br />
<br />
Mvh båden PISCATOR

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
16 år 9 måneder siden #1024297 af Henrik Soele
Besvaret af Henrik Soele på emne hejsa alle...
Det er ikke bare en løs forbindelse i din tankmåler?<br />
Jeg har en flowmåler på med separat instrument (Lowrance) systemet fungerer fint men viser ikke præcist forbrug ved lave hastigheder.<br />
<br />
Jeg bruger stortset kun den som tankmåler og her er den rimelig præcis, selvom den beregner hvad der er tilbage i forhold til det den har brugt!<br />
<br />
Jeg har også en sensor til min tankmåler som ikke er monteret så den kan jeg ikke sige noget om - kun at den anvender signalet fra den eksisterende tankmåler så hvis den er defekt så er det ikke sikkert det bliver bedre end det du har nu.<br />
<br />
Mvh

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 9 måneder siden #1173848 af
hejsa alle... blev oprettet af
hejsa alle samme <br />
jeg har et problem med at min benzin måler hopper og danser lige fra 1/4 tank<br />
til 3/4 tank så kan i godt se problemet, jeg har lade mig fortælle at men kan sætte en fuel måler på min lowrange 110 er der nogl der kender til det og duer det<br />
<br />
Med venlig hilsen<br />
Michael Eriksen<br />
KOSTEN

Tid til at oprette siden: 0.141 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer