-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
hejsa alle...
hejsa alle...
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
16 år 9 måneder siden #1024350
af
Alt efter hvilken motor du har, så kan du få færdige fuel flow metre.<br />
Til Mercury/Mariner findes der Smart Craft - og til Evinrude skifter man bare omdrejningstæller, hvori der findes et digital displays.<br />
<br />
I systemet taster man så literindhold af brændstoftank (hvis du tanker helt op, så ved du, at den er nøjagtig) - og så viser instrumentet fuel flow i timen - altså hvor meget du forbruger af brændstof lige nu i timen, og så viser den forbrugt brændstof i alt. Den trækker selv det forbrugte fra - så når du går ind og ser fuel remaining - så viser den hvad du har tilbage...<br />
Evinrudes måler er et lille apparat du sætter ind på brændstofslangen (du klipper slangen over) hvori der sidder en lille skovlhjul.<br />
Mercury/Mariner er forberedt til det - så her sætter du bare smart craft ledningen i et eksisterende stik i selve motoren.<br />
<br />
Det kan KLART anbefales, at du sætter dette instrument på.<br />
Jeg har selv Evinrudes system - og det virker super godt!<br />
Min tankmåler kan også godt stå og fluktuere - så jeg bruger den kun som en slags vejledning.<br />
<br />
Mvh båden PISCATOR
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
Henrik Soele
-
-
-
Premium Member
-
Mindre
Mere
-
-
Modtagne Tak: 0
-
-
16 år 9 måneder siden #1024297
af Henrik Soele
Det er ikke bare en løs forbindelse i din tankmåler?<br />
Jeg har en flowmåler på med separat instrument (Lowrance) systemet fungerer fint men viser ikke præcist forbrug ved lave hastigheder.<br />
<br />
Jeg bruger stortset kun den som tankmåler og her er den rimelig præcis, selvom den beregner hvad der er tilbage i forhold til det den har brugt!<br />
<br />
Jeg har også en sensor til min tankmåler som ikke er monteret så den kan jeg ikke sige noget om - kun at den anvender signalet fra den eksisterende tankmåler så hvis den er defekt så er det ikke sikkert det bliver bedre end det du har nu.<br />
<br />
Mvh
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
16 år 9 måneder siden #1173848
af
hejsa alle samme <br />
jeg har et problem med at min benzin måler hopper og danser lige fra 1/4 tank<br />
til 3/4 tank så kan i godt se problemet, jeg har lade mig fortælle at men kan sætte en fuel måler på min lowrange 110 er der nogl der kender til det og duer det<br />
<br />
Med venlig hilsen<br />
Michael Eriksen<br />
KOSTEN
-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-