Har fået ...

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
16 år 10 måneder siden #1023272 af
Besvaret af på emne Har fået ...
Jeg tror folk har laksefeber. Udsætninger udvander jo alle de gode tegn fra Dinesens tid i Skjern Å. Min mening er at gællestavene er en vigtig del af genetikken - og er der "knolde istedet for pigge" nederst på gællen er det en ørred - Uanset hale,hoved - farver og striber ;-D

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
16 år 10 måneder siden #1023267 af
Besvaret af på emne Har fået ...
Hej Jan. Du har ret i hovedet ligner en Ørred, vi andre kan ikke se gællerne. Her er et billede som, iflg biologerne ved domanevärket, er en hybrid. Men den har tideligvis et mere lakseagtigt hoved... Elverhøj
Bilag:

• Jan Schmidt
  • Jan Schmidt's profilbillede Emne forfatter
  • Elite Member
  • Elite Member
Mere
16 år 10 måneder siden #1023262 af Jan Schmidt
Besvaret af Jan Schmidt på emne Har fået ...
Er dog klar over der findes en del hybrider/ krysninger og vil derfor ikke afvise at det er sådanne jeg fanger en gang imellem

• Jan Schmidt
  • Elite Member
  • Elite Member
Mere
16 år 10 måneder siden #1023261 af Jan Schmidt
Besvaret af Jan Schmidt på emne Har fået ...
Fra i søndags
Bilag:

• Jan Schmidt
  • Elite Member
  • Elite Member
Mere
16 år 10 måneder siden #1173690 af Jan Schmidt
Har fået ... blev oprettet af Jan Schmidt
Har fået et par kommentarer til fangst report fra i dag, men kan ikke lægge yderligere billeder ind.<br />
Så laver en tråd her. Vil meget gerne høre kommentarer.<br />
<br />
Efter at have fanget et xxx antal laks og ørreder gennem årene må jeg sige, at hvis dette er en laks har jeg godt nok fanget mange laks i Køge bugt ;-) Pletterne mener jeg ikke kan bruges entydigt som rettesnor, hvorimod halerod, øjnenes placering, munden og gællerne siger en del mere.<br />
Laks store som små bryder sig heller ikke om lavt vand, men har dog kendskab til et par laks om året fra Køge bugt. Ligger lige et par billeder med laks/ørreder fra de sidste par dage. Øverste fisk<br />
på det ene billede fra i søndags, er en tro kopi fra fisken i dag.<br />
Bilag:

Tid til at oprette siden: 0.196 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer