Flashers t...

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 10 måneder siden #1023224 af
Besvaret af på emne Flashers t...
I kan læse om farve skala på "regal's trolling skola" - skørt nok svarer det til lysets brydning i en regnbue!!! Det er altså lilla der forsvinder som den sidste farve! Så er der nogen det siger at sort og hvid ikke er rigtige Farver, og derfor ender vi over i noget som jeg kalder kontraster ( om det er den rigtige konklusion eller ej ved jeg ikke). MEN vi snakker lys eller mørk (til sort og Hvid). <br />
Ser laksen fra bunden skal AGN være hvide med svage tegninger af mørkt (ryggen) - fra siden forstiller jeg mig at en meget mørk skygge med mindre hvidt vil være det laksen tænder på. Alle farver forsvinder i dybet, men giver forskellige KONTRASTER.....<br />
<br />
I overfladen er det gul grøn og blå der giver de første/største (neutrale)kontrast forskelle, da det er de farver der forvinder først. I min verden er det derfor at vi kalder Rød og Lilla for PROVO blink!<br />
<br />
På en alm fiskedag - uden mønster - får man lidt af hvert. På en SUPER dag kan man justerer sit agnvalg ind efter måden jagten finder sted i det område man har fundet. Det forklarer for mig hvorfor nogen(og farver) fanger masser og andre intet fanger!!!!<br />
<br />
Min Fangst statistik giver helt klart den farve prioritering som er listet i tidligere svar. Hensyn til Dodgers så er dem jeg bruger altid sølv m/ sort eller blå tape!<br />
<br />
Mit eget PAP system, som jeg bruger til at vælge en alternativ agn på en død dag! Dvs først stor eller lille agn - derefter andre KONTRASTER<br />
;-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Henrik Erichsen
  • Henrik Erichsen's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
16 år 10 måneder siden #1023218 af Henrik Erichsen
Besvaret af Henrik Erichsen på emne Flashers t...
Vedr. farver så ved jeg ikke om fisk ser anderledes end os mennesker, men for vores vedkommende, forsvinder de primære farver ret hurtigt under vand, f.eks er rød blevet sort allerede efter 10 meter, grøn efter 15 og blå mener jeg holder helt til 20 meter, afhængigt af naturligvis hvor langt ned i vandet lyset rækker, men dem der har prøvet at dykke kender fænomenet, så reelt burde farver ikke have den store betydning, hvorimod kontrast (forskelle) kunne tænkes at spille ind som en afgørende faktor

• Gæst
  • Gæst
16 år 10 måneder siden #1023217 af
Hej, du kan læse lidt teori om farver på blink her. Mon det er så forskelligt på flashere og dodgere :-)

• Gæst
  • Gæst
16 år 10 måneder siden #1023205 af
Æv ! . Ærgerligt at der ikke er nogen garvede der byder ind. Jeg har hørt samme teori, men kan ikke rigtig finde noget materiale på det .<br />
<br />
Kurt

• Gæst
  • Gæst
16 år 10 måneder siden #1023182 af
Vedr. flasher, dodger m.m<br />
<br />
Der foreligger åbenbart en teori( spøgelsesteori ?) om at hvid er den eneste farve der duer på dybt vand (fra 7 meter og ned) <br />
<br />
Er der nogen der kan sætte lidt ord på det ?. Både i teori og den faktiske verden ? (læs forskel i fangster).<br />
<br />
mvh

• Gæst
  • Gæst
16 år 10 måneder siden #1023168 af
Køber normalt HOT SPOT. JEg bruger meget den sorte m/glow, herefter den hvide (der er faktisk 2 ,blank eller hvid tape).<br />
<br />
Så har jeg faktisk også en grøn/sølv, som jeg bruger sammen med grønne agn og en Blå/sølv som jeg bruger med blå agn. Det er et "bornholmer setup" når agn og flasher har samme gennemgående farve ;-)<br />
Endeligt har jeg en bunke som jeg aldrig bruger - men de er jo rare at have når man bliver desperat!!<br />
Når Jeg har 2 Flasher ude samtidigt, har jeg gerne 2-3 meter forfang på den ene. Det virker rigtigt godt for mig!

Tid til at oprette siden: 0.177 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer