I kan læse om farve skala på "regal's trolling skola" - skørt nok svarer det til lysets brydning i en regnbue!!! Det er altså lilla der forsvinder som den sidste farve! Så er der nogen det siger at sort og hvid ikke er rigtige Farver, og derfor ender vi over i noget som jeg kalder kontraster ( om det er den rigtige konklusion eller ej ved jeg ikke). MEN vi snakker lys eller mørk (til sort og Hvid). <br />
Ser laksen fra bunden skal AGN være hvide med svage tegninger af mørkt (ryggen) - fra siden forstiller jeg mig at en meget mørk skygge med mindre hvidt vil være det laksen tænder på. Alle farver forsvinder i dybet, men giver forskellige KONTRASTER.....<br />
<br />
I overfladen er det gul grøn og blå der giver de første/største (neutrale)kontrast forskelle, da det er de farver der forvinder først. I min verden er det derfor at vi kalder Rød og Lilla for PROVO blink!<br />
<br />
På en alm fiskedag - uden mønster - får man lidt af hvert. På en SUPER dag kan man justerer sit agnvalg ind efter måden jagten finder sted i det område man har fundet. Det forklarer for mig hvorfor nogen(og farver) fanger masser og andre intet fanger!!!!<br />
<br />
Min Fangst statistik giver helt klart den farve prioritering som er listet i tidligere svar. Hensyn til Dodgers så er dem jeg bruger altid sølv m/ sort eller blå tape!<br />
<br />
Mit eget PAP system, som jeg bruger til at vælge en alternativ agn på en død dag! Dvs først stor eller lille agn - derefter andre KONTRASTER<br />