Hvad er fo...

• Steen Møller Madsen
  • Steen Møller Madsen's profilbillede
  • Elite Member
  • Elite Member
Mere
16 år 10 måneder siden #1022655 af Steen Møller Madsen
Besvaret af Steen Møller Madsen på emne Hvad er fo...
Den 28.12 fangede vi nytårstorsk fra Skovhoved. Ingen andre både var i vandet på grund af den kraftige blæst fra SV-der desværre drejede mod S. Vi fiskede fra Srandmøllen til Vedbæk på 5-8 meter vand og fangede 6 torsk på 2-4 kg og en del mindre.De fleste på bomber og tigerstribet rapala wobler. Ingen ørreder på apexen. Der var ingen grøde i vandet og turen gik fint, dog med lidt sprøjt på hjemturen! Vi var på intet tidspunkt over 500 fra kysten og bølgerne var ikke over 3/4 meter. I SØ vind havde denne blæsende tur dog ikke været mulig.<br />
"Ingrid"

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 10 måneder siden #1022650 af
Besvaret af på emne Hvad er fo...
Sidste gang jeg var i bugten efter hård østenvind, var bugten umulig at sejle i grundet gamle dønninger, og denne gang har det blæst en del mere. Der går også mindst et par dag før vandet klare op igen, og fiskene begynder at hugge... Lad os håbe at det har blæst af for denne gang, så vi kan komme på havet igen. Elverhøj

• Gæst
  • Gæst
16 år 10 måneder siden #1022643 af
Har ALDRIG haft fidus til bugten efter kraftige østenvinde, men 3-4 dage efter hvor det har klaret op - også selv om vinden er svag/jævn i øst - ville jeg overveje det igen!

• Gæst
  • Gæst
16 år 10 måneder siden #1022642 af
ha ha. Ja det er nok rigtigt. Det kunne jo være at nogen havde erfaringer i den ene eller anden retning. Jeg har lidt på fornemmelsen at jeg kommer til at fungere som grønthøster, men nu må vi se om vinden over hovedet vil lægge sig.

• Gæst
  • Gæst
16 år 10 måneder siden #1022640 af
svaret kommer nok søndag. :-)

• Gæst
  • Gæst
16 år 10 måneder siden #1173585 af
Hvad er fo... blev oprettet af
Hvad er folks erfaringer med fiskeri efter et blæsevejr som det vi er igang med i øjeblikket?br /
br /
Jeg spørger da jeg har en tur i køgebugt i tankerne på søndag, men det vil jo nærmest være direkte i slipvinden af 16 sek. vind og bølger på op mod 1,5 m. br /
Men igen, hvad betyder det for fiskeriet?

Tid til at oprette siden: 0.164 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer