En fin dag...

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 10 måneder siden #1022298 af
Besvaret af på emne En fin dag...
Jeg benytter af og til en variant, hvor jeg bruger downrigger loddet til at bringe angnen ned i ønskede dybde, og har således en sild i klemmen, levende eller død i et agnhoved, i den ønskede dybde. ( hvad du ikke kan være sikker på i en kraftig strøm, selv om tælleren på hjulet viser du har den rigtige længde line ude..) Med denne metode figthes fisken så helt uden bly på linen, og du undgår fejlkrogede fisk. Elverhøj

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• peter michael ibsen
  • peter michael ibsen's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
16 år 10 måneder siden #1022290 af peter michael ibsen
Besvaret af peter michael ibsen på emne En fin dag...
Hej - i al denne debat om for og imod bulefiskeri, bør der lige slås et slag for denne form for fiskeri efter vintertorsken. Jeg dyrker den også selv og som Thomas skriver... det er super skægt. Jeg bruger 1 meter forfang 0.60, en svirvel som stop og en række gennemløbsbly. Fang nogle sild, fyld en spand med vand, som man kan have dem levende i og så ellers i gang med fiskeriet - find sildestimerne og sæt silden i stimen - drik en tår øl/kaffe - og som Thomas skriver - så går det løs..Superfight på en 12 pounds stang.<br />
hilsen<br />
peter<br />
team nauta

• Gæst
  • Gæst
16 år 10 måneder siden #1022281 af
Jo da. Det er meget nemt. Du fanger en sild, sætter en krog igennem ryggen på den, og sænker den ned (ved hjælp af ca 150 gr, bly) blandt de fisk du finder vha dit ekkolod. Brug et linetællerhjul så du fisker i den rette dybde. Sæt knarren til og hold så på hat og briller. Det er skide skæg på det forholdsvise tynde grej. Jeg bruger lakse grejet.

• Gæst
  • Gæst
16 år 10 måneder siden #1022273 af
Tomas kan du ikke prøve at beskrive for en nybegynder som mig hvordan du meder med sild?

• Gæst
  • Gæst
16 år 10 måneder siden #1022272 af
det var på mede med levende sild<br />

• Gæst
  • Gæst
16 år 11 måneder siden #1022190 af
hejsa var det på trolling eller pirk<br />
<br />
mvh Denis malm "silden"

Tid til at oprette siden: 0.173 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer