Forsikring igen igen........<br />
<br />
Kære medlemmer !!<br />
Jeg har med stor interesse iagttaget meninger pro et Contra omkring diverse forsikringer. Jeg selv er / var forsikret i Ærø-Søassurance og havde en uhyggelig oplevelse i forbindelse med, at jeg i tirsdags havde taksator Ole Clausen tilstede i Jacobshavn hvor han skulle besigtige en mindre skade på min båd. Han nævnte som en sidebemærkning, at min motor IKKE var forsikret, hvis den påboltede 60 HK Mariner blev stjålet også selvom den var monteret med sikkerhedsbolt og ekstrakæde som på billedet. Han henviste til forsikringsbetingelsernes § 1.3 punkt a og § 3, punkt 4 hvoraf det fremgår, at Sejladstiden defineres som den tid, båden er i sejlads. I § 3, punkt 4 står der, at udenfor sejladstiden skal påhængsmotoren hjemtages og opbevares i lukket, aflåset rum.<br />
JEG troede fejlagtigt, at jeg var heltidsforsikret i relation til såvel båd, som motor. Det ville jeg alene være, hvis båden henstod i min carport, hvor Motor var låst til evt. et nedstøbt anker i carporten - det ville kunne sidestilles med "indbrud"... - MEN kun i dette tilfælde. Hvis min båd og trailer henstår andre steder, vil motoren som anført ikke være dækket forsikringsmæssigt.<br />
I stor hast kontaktede jeg kasseren i Appednæs bådelaug, der beredvilligt stillede hans havneplads til rådighed, så nu ligger båden i vandet hvor såvel båd, som motor er dækket. Jeg har indhentet forsikringstilbud hos Tryg igennem småbådsklubben... og jeg har konfronteret Ærø-forsikring med mine bange anelser. De blev bekræftet - og direktionen har lovet mig, at jeg på mandag vil få en tilkendegivelse om, hvorvidt forsikringerne generelt skal udvides til at være analoge til "heltidsdækningen" som bl.a. i Tryg....<br />
<br />
Jeg skal gerne meddele assurancens stillingtagen når jeg har den...<br />
<br />
MEN - dette bare ment som et oprop.. til de mange herinde, der givetvis har deres båd forsikret i Ærø-Assurance.. - så i kan tage højde for den omstændighed, at I altså ikke er dækket medmindre båd og motor er låst fast i Carporten, hhv. ligger i en godkendt havn<br />