Var i Køg...

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
17 år 9 måneder siden #1013798 af
Besvaret af på emne Var i Køg...
Hej Alle .<br />
<br />
Hvor er det rart at se at der ikke er een løsning.<br />
Til Henrik. <br />
Normalt fisker jeg med overflade stænger ude, men som sagt var den primære tur, for at teste mine nye reperationer af autopiloten. (Og--- Ja jeg får normalt hug/fisk på overfladen.)<br />
<br />
Til Wagner. Ja jeg har også oplevet at have en gæst med i båden, hvor han får lov til at bestemme blink, stænger og dybde for mig, (vi har tre stænger hver, og så er det alligevel mig der kommer i land med 4 ørred og 7 torsk, og ingenting til ham bummer ). Så måske jeg bare var den uheldige gæst den dag !!!<br />
<br />
Til Schmidt. Jeg vil give dig fuldstændig ret i at man skal blive der hvor der er fisk !!! ( Det er ligesom derfor vi er der.) Men jeg er så utrolig konservativ på det område. "Når jeg har lagt en strategi hjemmefra, så skal den følges". --- Det har kostet mig mange spildtimer ....suk.<br />
<br />
Mvh. Jan Pedersen (--og mange tak for svarene)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
17 år 9 måneder siden #1013796 af Jan Schmidt
Besvaret af Jan Schmidt på emne Var i Køg...
Hej Jan<br />
Her er mit bud på hvordan der skal fiskes på i denne periode.<br />
Find et sted hvor du ved der er fisk på denne årstid. Ser du fisk eller fødefisk på loddet er det et spørgsmål om tålmodighed. Fiskens fordøjelses system er væsentligt nedsat i koldt vand, så derfor er der typisk kun en hug periode i døgnet. Så brug de agn du tror på. Fart gennem vandet 2 til 2,5 kn<br />
og fisk typisk dybere på denne årstid.<br />
Var i bugten i går og fik 5 stk. De 4 i samme område og inden for 30 min.<br />

• Gæst
  • Gæst
17 år 9 måneder siden #1013765 af
Besvaret af på emne Var i Køg...
Hej Jan. jeg tror ikke du gjorde nogen fejl. Der var ca. 15 både ude fra Køge, og det var småt med fangster. Hvad der var årsagen ved jeg ikke, men jeg oplevede også rimeligt mange fisk på loddet ude ved prikken, men fik først en en enkelt fisk, da jeg sejlede helt inde på 3 m. vand. Nogle gange er det bare sådan. Om det er nordenvinden eller andre forhold som gør ørrederne træge er ikke til at vide, og efter min mening er det en del af charmen ved fiskeri. Den ene dag springer fiskene næsten selv op i båden, den næste vil de ingenting. Knæk og Bræk næste gang.

• Henrik Erichsen
  • Henrik Erichsen's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
17 år 9 måneder siden #1013761 af Henrik Erichsen
Besvaret af Henrik Erichsen på emne Var i Køg...
Hvis ikke du havde overflade stænger på, kunne det være 1 af fejlene

• Gæst
  • Gæst
17 år 9 måneder siden #1171653 af
Var i Køg... blev oprettet af
Var i Køge Bugt i søndags (d. 18. ). Ved godt meldingen er kommet lidt sent, men har været syg. (Endagsvirus ????). Tog ud fra Hundige. Vejret var perfekt. Sol ind i mellem, som gjorde at det var til at holde ud. Kursen var stik syd-øst, til 10-meter kurven blev ramt, og fulgte den så til jeg var lige syd for Aflandshage (var lige op og runde Tude-Marie). Masser af fisk på loddet, men desværre ingen til mig. <br />
Hvad gjorde jeg galt ???? <br />
Jeg sejlede mellem 1,5 - 2,5 knob på gps´en (0,5 time 1,5kn, 0,5 time 2kn, 0,5 time 2,5kn.) Osv. Både modstrøms og medstrøms Jeg skiftede agn ca. hver time. Fiskede med 2 stænger, 27 fod og 20 fod. Var ude mellem 10.00 - 15.30 og fiskede bl.a. med Apex, Grizzly, Pirat, + div. trolling blink.<br />
Har aldrig prøvet at trække en 0-bon i Køge Bugt før, og vil da også henholde mig til, at den egentlige grund til at jeg var ude , var for at teste ændringer, der var lavet mellem jul og nytår. De holdt !!!!<br />
Gode råd ønskes !!!!<br />
Mvh. Jan Pedersen<br />
Team Janka.

Tid til at oprette siden: 0.163 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer