-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Metode und...
Metode und...
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
17 år 2 uger siden #1021187
af
Hej Bjarne<br />
Jeg har først set dit indlæg nu. Det er svært at holde liv i "gamle" tråde, når man ikke modtager mail om svar. Men tak for et informativt og fyldestgørende svar. Jeg har været ude et par gange efter flade men svingende held. Jeg havde slet ikke tænkt på drivanker...for et par af gangene er det gået alt for stærkt.. Men tak for indlægget!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
18 år 4 uger siden #1011217
af
Hej Kristian<br />
<br />
Jeg bruger både færdigkøbte og hjemmelavede forfang, og sværger til tackler med dobbelt slæbetjavs, få og små perler, gerne perlemor i hvid eller lyserød og måske et enkelt lille spinderblad, og små laserskærpede kroge og endelig slaskebly på min. 80-100 gram, da de altid vil have kontakt med bunden og lave en lille fure som jeg tror, tillokker fiskene (håber du får lidt ud af billedet).<br />
<br />
Jeg anvender både multi- og fastspolehjul, men altid med spunden line, stængerne er rimelig stive kastestænger i 8 eller 9 fod, linen og stangen afslører så straks når der er ”besøg”.<br />
<br />
Fisker jeg fra båd, hvilket jo i sagens natur er 99 % af tiden, har jeg en tommelfingerregel der siger: drivanker når der drives mere en 1 knob over land, glem over vand idet skovlbladet ikke er til at stole på da det roterer forskelligt afhængig af strøm og drift retning.<br />
<br />
Kan mit store drivanker ikke nedbringe driften til under 1 knob, har jeg et lille paraplyanker som jeg lader være uudfoldet, og hjælper det ikke fisker jeg som regel ikke efter fladfisk, det skulle lige være kastefiskeri i kastesiden.<br />
<br />
Håber du får lidt ud af det<br />
<br />
Knæk & Bræk <br />
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
18 år 1 måned siden #1011176
af
Hej.Kristian<br />
Jeg bruger 2stk stænger,for der er somrel ikke til at passe mere<br />
der som rel gang i di flade så jeg ikke kan passe flere<br />
<br />
Mvh.Michael
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
18 år 1 måned siden #1011174
af
Hej Michael<br />
Tak for svaret. Jeg ville gerne have deltaget med min nyindkøbte brugte båd, men med en flytning rundt om hjørnet og en dejlig lille datter der ikke gider sove om natten, så kunne jeg ikke lige finde hverken overskuddet eller tiden. Håber det bliver bedre efter flytningen, så skal jeg da med på så mange ture som muligt
Hvor mange stænger er det til at styre når man driver ?
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
18 år 1 måned siden #1011172
af
Hej.Kristian<br />
Jeg driver når jeg fisker flade<br />
Ja det var en skam du ikke kom der ned,for det var en god tur<br />
jeg havde en fornemse at der blev fange godt,jeg fik selv 30 stk med hjem<br />
så det var ok.<br />
Men du kan finde tal til di flade på hjemesiden forum 4800<br />
der har jeg lagt alle dem som jeg bruger,jeg bruger dem ved agersø<br />
men du kan jo ringe til mig eller sende en mail til mig så skald jeg hjælpe<br />
dig.<br />
<br />
Mvh.Michael.S.Nielsen<br />
Team Yrsa d2<br />
Tlf.61383700
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
18 år 1 måned siden #1171068
af
Metode under fladfiske-turen?<br />
Hej! Jeg kan jo fornemme at fladfisketuren gik godt. Jeg ville have været nede og lure, men fik desværre ikke tid. Øv øv....men måske I vil dele lidt tips til fladfiskeriet fra båd. Driver I, ligger for anker osv. ?
-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Metode und...
Tid til at oprette siden: 0.158 sekunder