Har et sp?...

Mere
5 år 4 måneder siden #1105722 af Peder Jensen
Besvaret af Peder Jensen på emne Har et sp?...
Hej Steen H.

Fedt du har traileren endnu for Vixen har vi ikke set i laaaang tid Hehe!

Du kan være helt sikke på at de fabriksmonteret dæk er godkendt til totalvægten, og nu jeg prøver og tænke mig om, da jeg var til syn med mit gamle galvaniseret stålstativ i tidernes morgen og som jeg husker det så har de lov til og være en anelse under på loadindex.

Vi ses :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 6 måneder siden #1105585 af Steen Højager
Besvaret af Steen Højager på emne Har et sp?...
He he - lidt interessant spørgsmål -)

Har en 2.000 kg boggie trailer fra Brenderup, som jeg lige har skiftet dækkene på. Her var jeg naturligvis meget opmærksom på, at det skulle være dæk, hvor de angivne kg var pænt på den rigtige side af det lovlige.

Endte med at købe nogle med 525 kg pr dæk som max belastning.

MEN - da jeg pillede de originale dæk af, som Brenderup har monteret, var de på en max belastning på 387 kg. pr. stk. Altså 452 under den lovlige belastning på traileren. Det blev jeg godt nok meget forundret over -)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Martin og Rikke Team Trold
  • Martin og Rikke Team Trold's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
Mere
5 år 6 måneder siden #1105584 af Martin og Rikke Team Trold
Besvaret af Martin og Rikke Team Trold på emne Har et sp?...
Så lige mine dæk er 10 år gamle såvalgte at købe nye med rigtige load index.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Martin og Rikke Team Trold
  • Martin og Rikke Team Trold's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
Mere
5 år 6 måneder siden #1189081 af Martin og Rikke Team Trold
Har et sp?... blev oprettet af Martin og Rikke Team Trold
Har et spørgsmål til panelet ang trailerdæk og lasteevne...

min trailer høre på dæk med en lasteevne på 850kg pr dæk og en trailer på 3500kg totalvægt den har været synet med disse dæk før nu er spørgsmålet er det lovligt for 4x 850 er kun 3400 kg ? og traileren er som sagt en 3500 kg??


har talt lidt med folk og der er en del meninger om dette.. for nogle siger du lovligt må overskride vægtgrænsen med 5% så derfor er det ok at ha dæk på en samlet 3400 kg og det kun er en krav på 3500 kg lasteevne hvis traileren er tempo100 godkendt…. andre siger det ikke er hvad er reglerne?
nogle der ved dette ?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.182 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer