-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Hvor tung ...
Hvor tung ...
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
20 år 1 måned siden #1001762
af
En lodddesnor fra spidsen af downriggeren - Gætter jeg!<br>
MEN 45 grader - syntes jeg er i overkanten - for nu gik spørgsmålet jo på de hjemlige farvande (med 2 liner - og sandsynligvis UDEN flasher/dodger). I DK og generelt - mener jeg at man skal sørge for maksimum at Wiren svinger 30 grader bagud i forhold til at hænge lige under båden! Dette hænger naturligt sammen med at jo mere wiren er bagud - jo mere går den på tværs når man drejer båden! Og så ender wiren i motoren, hvis man drejer i bølger - uden at der er fart nok i båden! Derfor jo tungere lodder - jo mindre udsving af wire - og en båd der er meget nemmere at styre (ISÆR I BØLGER). Derfor bruger jeg minimun 5kg lodder ved alm fiskeri - I simris Med 3 stænger på hver bruges 7 KG.<br>
Jeg syntes derfor at man bør prioritere en båd/grej der er nemmere at styre, fremfor at lodderne er nemmere at trække op;-)<br>
Knæk og bræk<br>
Jaltoft
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
20 år 1 måned siden #1001761
af
Bo Andersen skriver din wire skal være 45 grader bagud når du troller. Jeg forstår ikke hvad der menes med 45 grader, i forhold til hvad.
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
20 år 1 måned siden #1001756
af
4 til 5 kg er godt her hjemme og jeg ved at flere også bruger 5 kg i sverige selvom flere nok vil mene at 7 kg er bedst men 4 til 5 kg her hjemmme er et godt valg husk at din wire vil være ca 45 grader bagud når du troller med mindre du kun troller 10 - 15 fod nede.<br>
knæk og bræk <br>
Bo<br>
<br>
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
20 år 1 måned siden #1001752
af
jeg bruger en på 4kg i vores hjemlige vande og det virker fint også med 2 stænger.
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
20 år 1 måned siden #1187016
af
Hvor tung skal kuglen være på downriggeren, når den skal holde to liner ?<br>
<br>
Jeg har kun én vægt til min downrigger, den vejer nok et par kilo. Når jeg stacker en line, trækker den wiren langt tilbage, og jeg er lidt bange for, at den skal gå ind i skruen, når jeg drejer.<br>
<br>
Jeg fisker mest i Køge bugt, altså ned til 20-30 fod.<br>
<br>
Vægten skal bare kunne holde til den dybde, jeg er ikke interesseret i at købe 10 kg, som virker alle vegne, den skal jo også trækkes op igen.<br>
<br>
Venlig hilsen<br>
Anders
-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Hvor tung ...