-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Flasher/do...
Flasher/do...
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
20 år 3 måneder siden #1001479
af
Hej Hugo<br>
Jeg har prøvet at fiske med flasher/dodger i både Bugten og Sundet, og har da også fået fisk på det, men gætter umiddelbart på, at det giver lidt færre fisk end uden.<br>
Man bruger jo typisk dette setup for at give 'Den Stive' eller lignende 'død' agn bevægelse i vandet og typisk ved lavere fart end i Bugten. Jeg tror at man sagtens kan opnå rigelig 'lokkevirkning' uden flasher på lavt vand og ved god fart - og så er det altså sjovere at fighte en mindre fisk uden at en flasher tager al effekten fra fisken.<br>
For øvrigt har jeg prøvet flere gang med 'Den Stive' og lignende agn i Bugten uden noget til gøre den livlig, og det er faktisk gået over al forventning. Har bla. en på knapt 8 kg på en lille appelsinfarvet Jack. Hvis ideen er at fisken skal virke død og/eller unaturlig, skal dette jo også virke!<br>
Har også forsøgt mig med både laksefluer og brisling i Anchovy-hoveder, samt 'gummi-dyr' i alverdens afskygninger, men alt dette har været fuldstændig uden resultat.<br>
Knæk og bræk <br>
Steen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
20 år 3 måneder siden #1186909
af
Flasher/dodger. Ved laksefiskeri i Simris er det meget vanligt at anvende flasher eller dodger foran blinket - og med gode resultater. Jeg fornemmer at det langt sjældnere anvendes i f. ex. Køge Bugt efter havørred - selv ved ret gode dybder. Har jeg ret og hvis ja, kan nogen fortælle mig hvorfor?<br>
Knæk og Bræk Hugo.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Flasher/do...
Tid til at oprette siden: 0.136 sekunder