Vi holder ...

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
12 år 3 måneder siden #1064626 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Vi holder ...
Ja så kom vi hjem fra Phuket - som ventet ikke den store størrelse på de fisk vi fik - personligt fik jeg 4 mindre tun 2.5-3 kg), red snapper og groupe. Dog en dejlig tur i flotte omgivelser hvor nogle af de frisk fanget fisk blev nydt til frokost..Største tun ombord var ca. 4kg

På billedet dobbelt hug af deres såkaldte ''lokal tun art'' som ikke skulle blive særlig stor - de sagde det var Fregate Tuna men det er jeg ikke sikker på, da den ikke havde ''makrel striber'' som Frigate Tuna normalt har men var meget lys og ikke lignede de almindelig tun vi fik om bord.
Hvordan gik det dig ''Hjulben''??

Yderligere billeder kan ses på: www.s-s-d.dk/news.php
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Keld Nørgård Jensen
  • Keld Nørgård Jensen's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
Mere
12 år 4 måneder siden #1063999 af Keld Nørgård Jensen
Besvaret af Keld Nørgård Jensen på emne Vi holder ...
Hej Allan.
Jeg kan anbefale dig at sejle ud til Phi Phi island,der har jeg før fisket fra med små longtail-både. Det er ikke så dyrt 300-400 kr for båd med skipper en hel dag, men det er et stykke tid siden jeg har været der sidst så !!! (før sunarmi)Fangsten deler man den gang med skipper,så han var også intresseret i at fange fisk så han kunne tjene noget mere.De fisk du kunne tænke dig at smage bringer du op til en resturan,som gerne vil tilberede dem for dig, for et lille beløb.Husk altid at forhandle om prisen hos de forskellige,
og medbring dit eget grej da det meste grej de har er noget gammelt l..t.
Måske mødes vi der nede, jeg er i Thailand uge 51-52-1
Knæk & bræk.

Hjulben
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
12 år 4 måneder siden #1063998 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Vi holder ...
Hej Bent,
Jeg har foer fisket ved Phuket og vi fik kun 2 smaa tun om bord som efter min mening burde svoemme endnu - du har ret - der er mange ''turist-faelder'' og Phuket er ret overfisket erhevers maessigt, jeg traenger alligevel til at komme paa vandet og fiske, saa jeg har booket en tur paa baaden Dorrado pris ca. dkk 600.-som inkl. transport til-fra hotel/mad etc saa det klarer jeg nok paa trods af finans-krisen..
Endvidere har jeg booket 2 dages trolling i marts fra K.Rompin i Malaysia - det er noget der duer - jeg fiskede i samme omraade sidste aar og fik denne Sailfish samt mange andre flotte arter. (Fisken svoemmer endnu)

Mvh
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
12 år 4 måneder siden #1063992 af Bent Jensen
Besvaret af Bent Jensen på emne Vi holder ...
Hej Allan.
Spar dine penge, idet jeg selv har prøvet at fiske på Phuket og ligeledes på Cuba fra en lejet båd, hvor vi begge steder var 4 personer ombord for overhovedet at få råd til at komme med.
Vi fangede godt nok nogle små bonitoer, men det var ikke noget at skrive hjem om, ligesom der helt klart er tale om at suge så mange penge ud af turisterne som muligt bl.a. med fotos af sailfish osv., der formentligt er fanget for flere år siden og måske slet ikke i området omkring Phuket.
mvh.
Bent Hytholm

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
12 år 4 måneder siden #1063952 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Vi holder ...
God tur - ser frem til at læse fangsrapporten::

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
12 år 4 måneder siden #1063950 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Vi holder ...
Tak for input Claus - jeg kontaktede Andy derfra igår man han lejer kun hele båden ud ikke ''join-in'' ture - han har dog sat mig i kontakt med en anden båd ''Dorrado'' som jeg nu prøver. Skal nok give en rapport herinde.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.219 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer