-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Lynlåse! ...
Lynlåse! ...
-
peter michael ibsen
-
Emne forfatter
-
-
Platinum Member
-
Mindre
Mere
-
-
Modtagne Tak: 0
-
-
13 år 9 måneder siden #1056418
af peter michael ibsen
Takker for svarene - jeg prøver mig frem!
Hilsen
Peter
Team Nauta
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Mindre
Mere
-
-
Modtagne Tak: 0
-
-
13 år 9 måneder siden #1056412
af Lars Snedker
Du må ikke bruge WD40 og lignende smørremidler !
Kaleschesmeden i Randers fortalte mig - for længe siden - at lynlåsene skal smørres med noget ikke flygtigt. Jeg kan dog ikke huske hvad det hedder!. Grunden til dette skulle være at fedtstoffet trækker ud i kalschestoffet og kan dermed starte en nedbrydning/forrådning. Kontakt hellere en fagmand.
-
-
-
Gæst
-
13 år 9 måneder siden #1056408
af
Måske en anden snedig cowboy-finte kunne virke, Elektrolyse..... du skal bruge en balje med vand, opløs evt. en skefuld salt i vandet, læg lynlås-skyderen ned under vandoverfladen, tag et 9 volts batteri forbundet med to stykker ledning (en til + og en til -) og tag så de to af-isolerede ender af ledningerne ned i vandet lige over og under den låste skyder - efter et stykke tid,,,,, så skulle saltaflejringerne gerne blive så opløste, at du kan bevæge skyderen.
-
-
-
Gæst
-
13 år 9 måneder siden #1056392
af
Som Peter sriver. Er det ikke frost men saltaflejringer, der gør den sidder fast,det kommer når den ikke har været brugt i lang tid, prøv med lidt WD40 på låsen, det kan nok løse det. Det med stearinlys virker super råd, når den først er løs.
-
-
-
Gæst
-
13 år 9 måneder siden #1056391
af
Jeg har reddet en "frossen" lynlås, ved at vrikke den løs med en tang. Man får bedre greb i kalorius.
-
-
-
Gæst
-
13 år 9 måneder siden #1056388
af
Hey Peter.
Ved ikke hvor slemt det står til, men kan huske at min kære mor brugte et cowboytrick ved at trække begge sider af lynlåsene gennem et stearinlys, altså ligesom de "saver" ned i lyset, herefter kørte de som en varm kniv i en klat smør. Blot et bud held og lykke med projektet... PS vigtigt at det er rigtig stearin...
Falkor
-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Lynlåse! ...
Tid til at oprette siden: 0.201 sekunder