Lynlåse! ...

• peter michael ibsen
  • peter michael ibsen's profilbillede Emne forfatter
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
13 år 9 måneder siden #1056418 af peter michael ibsen
Besvaret af peter michael ibsen på emne Lynlåse! ...
Takker for svarene - jeg prøver mig frem!
Hilsen
Peter
Team Nauta

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
13 år 9 måneder siden #1056412 af Lars Snedker
Besvaret af Lars Snedker på emne Lynlåse! ...
Du må ikke bruge WD40 og lignende smørremidler !
Kaleschesmeden i Randers fortalte mig - for længe siden - at lynlåsene skal smørres med noget ikke flygtigt. Jeg kan dog ikke huske hvad det hedder!. Grunden til dette skulle være at fedtstoffet trækker ud i kalschestoffet og kan dermed starte en nedbrydning/forrådning. Kontakt hellere en fagmand.

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
13 år 9 måneder siden #1056408 af
Besvaret af på emne Lynlåse! ...
Måske en anden snedig cowboy-finte kunne virke, Elektrolyse..... du skal bruge en balje med vand, opløs evt. en skefuld salt i vandet, læg lynlås-skyderen ned under vandoverfladen, tag et 9 volts batteri forbundet med to stykker ledning (en til + og en til -) og tag så de to af-isolerede ender af ledningerne ned i vandet lige over og under den låste skyder - efter et stykke tid,,,,, så skulle saltaflejringerne gerne blive så opløste, at du kan bevæge skyderen.

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
13 år 9 måneder siden #1056392 af
Som Peter sriver. Er det ikke frost men saltaflejringer, der gør den sidder fast,det kommer når den ikke har været brugt i lang tid, prøv med lidt WD40 på låsen, det kan nok løse det. Det med stearinlys virker super råd, når den først er løs.

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
13 år 9 måneder siden #1056391 af
Jeg har reddet en "frossen" lynlås, ved at vrikke den løs med en tang. Man får bedre greb i kalorius.

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
13 år 9 måneder siden #1056388 af
Hey Peter.
Ved ikke hvor slemt det står til, men kan huske at min kære mor brugte et cowboytrick ved at trække begge sider af lynlåsene gennem et stearinlys, altså ligesom de "saver" ned i lyset, herefter kørte de som en varm kniv i en klat smør. Blot et bud held og lykke med projektet... PS vigtigt at det er rigtig stearin...

Falkor

Tid til at oprette siden: 0.195 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer