Nogen der ...

• Martin Rasmussen
  • Martin Rasmussen's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
13 år 9 måneder siden #1056544 af Martin Rasmussen
Besvaret af Martin Rasmussen på emne Nogen der ...
Hej Bo..

Jeg har sendt dig en mail.

Hvis andre kunne tænke sig at læse artiklen kan i skrive til mig på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
13 år 9 måneder siden #1056215 af
Besvaret af på emne Nogen der ...
Du skriver: det ikke var lovligt at fiske Tun pga. nogle kvoter. Ved du hvornår og hvordan man for en license tun Tun+Sværdfisk og ...?

• Martin Rasmussen
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
13 år 9 måneder siden #1056107 af Martin Rasmussen
Det var iøvrigt denne båd jeg var med..

Det var en Englænder der havde overtaget skuden da jeg var dernede i September..

www.spanishmediterranean.com/

• Martin Rasmussen
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
13 år 9 måneder siden #1056106 af Martin Rasmussen
Hej Bo

Jeg har været ude med en båd fra Estapona, en by der ligger mellem Malaga og Gibraltar.

Fiskeriet er ikke noget at skrive om, da vi "kun" fiskede efter Conger eel pga. det ikke var lovligt at fiske Tun pga. nogle kvoter osv.

Fisk og Fri skrev en stor artikel sidste år (eller forrige år) om alle Big Game bådene med destination, webadresser og tlf.nr.

Jeg kan lige se om jeg kan finde artiklen, men det bliver først imorgen, da bladet ligger på jobbet.

Knæk og bræk.

Hilsen Martin
Bilag:

Mere
13 år 9 måneder siden #1056098 af Steen Højager
Besvaret af Steen Højager på emne Nogen der ...
Har ikke fisket lige der, men har opholdt mig dernede 5-6 gange de seneste par år. Har boet i den lille by Almunecar, ca. 90 km vest for Malaga.

Her er der i hvert fald kanon mange fødefisk - sikkert sardiner - som tit kan ses står og ''koge'' i overfladen. Dette betyder også jagende delfiner, som kan iagttages direkte fra altanen -)

Området omkring Tarifa nede ved Gibraltar er verdens næstbedste sted (siger de selv) for whale spotting, og der gives garanti for hvaler, når man er ude med en hvalbåd. Årsagen er det voldsomme sammenstød af havstrømme mellem Middelhavet og Atlanterhavet, hvilket giver enorme mængder fødefisk.

Alt andet lige, må det også betyde, at der er rovfisk i gode antal også.

Det eneste jeg har prøvet at fiske efter i Middelhavet er småtun (op til 50 kg.), men det foregik lidt længere inde, og her fik vi hhv. 11 og 14 tun på de to seneste ture. Fiskeriet foregik mega langt ude (2,5 times sejlads) og turen varede fra 5 morgen til 20 aften.

Men næsten bedre end det, var de to finhvaler, to spækhuggere og masser af delfiner, vi fik lov at iagttage på nært hold.

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
13 år 9 måneder siden #1179947 af
Nogen der ... blev oprettet af
Nogen der har erfaringer med at fiske fra Spainen ud i middelhavet, nede omkring Malaga? Licener til fiske + båd og hvor og hvad kan man fange.

Tid til at oprette siden: 0.200 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer