-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Nogen der ...
Nogen der ...
-
Martin Rasmussen
-
-
-
Platinum Member
-
Mindre
Mere
-
-
Modtagne Tak: 11
-
-
13 år 9 måneder siden #1056544
af Martin Rasmussen
Hej Bo..
Jeg har sendt dig en mail.
Hvis andre kunne tænke sig at læse artiklen kan i skrive til mig på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
13 år 9 måneder siden #1056215
af
Du skriver: det ikke var lovligt at fiske Tun pga. nogle kvoter. Ved du hvornår og hvordan man for en license tun Tun+Sværdfisk og ...?
-
Martin Rasmussen
-
-
-
Platinum Member
-
Mindre
Mere
-
-
-
-
-
Martin Rasmussen
-
-
-
Platinum Member
-
Mindre
Mere
-
-
-
-
13 år 9 måneder siden #1056106
af Martin Rasmussen
Hej Bo
Jeg har været ude med en båd fra Estapona, en by der ligger mellem Malaga og Gibraltar.
Fiskeriet er ikke noget at skrive om, da vi "kun" fiskede efter Conger eel pga. det ikke var lovligt at fiske Tun pga. nogle kvoter osv.
Fisk og Fri skrev en stor artikel sidste år (eller forrige år) om alle Big Game bådene med destination, webadresser og tlf.nr.
Jeg kan lige se om jeg kan finde artiklen, men det bliver først imorgen, da bladet ligger på jobbet.
Knæk og bræk.
Hilsen Martin
Mindre
Mere
-
-
Modtagne Tak: 0
-
-
13 år 9 måneder siden #1056098
af Steen Højager
Har ikke fisket lige der, men har opholdt mig dernede 5-6 gange de seneste par år. Har boet i den lille by Almunecar, ca. 90 km vest for Malaga.
Her er der i hvert fald kanon mange fødefisk - sikkert sardiner - som tit kan ses står og ''koge'' i overfladen. Dette betyder også jagende delfiner, som kan iagttages direkte fra altanen -)
Området omkring Tarifa nede ved Gibraltar er verdens næstbedste sted (siger de selv) for whale spotting, og der gives garanti for hvaler, når man er ude med en hvalbåd. Årsagen er det voldsomme sammenstød af havstrømme mellem Middelhavet og Atlanterhavet, hvilket giver enorme mængder fødefisk.
Alt andet lige, må det også betyde, at der er rovfisk i gode antal også.
Det eneste jeg har prøvet at fiske efter i Middelhavet er småtun (op til 50 kg.), men det foregik lidt længere inde, og her fik vi hhv. 11 og 14 tun på de to seneste ture. Fiskeriet foregik mega langt ude (2,5 times sejlads) og turen varede fra 5 morgen til 20 aften.
Men næsten bedre end det, var de to finhvaler, to spækhuggere og masser af delfiner, vi fik lov at iagttage på nært hold.
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
13 år 9 måneder siden #1179947
af
Nogen der har erfaringer med at fiske fra Spainen ud i middelhavet, nede omkring Malaga? Licener til fiske + båd og hvor og hvad kan man fange.
-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Nogen der ...
Tid til at oprette siden: 0.200 sekunder