-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Hej Alle s...
Hej Alle s...
-
jan veiby
-
Emne forfatter
-
-
Platinum Member
-
Mindre
Mere
-
-
Modtagne Tak: 0
-
-
13 år 10 måneder siden #1055113
af jan veiby
Man kan jo forestille sig mange senarier - i de 40 år jeg har fisket, færdes og skrevet om fiskeriet på Esrum sø, har jeg aldrig hørt om at politiet blander sig i vores fiskeri eller giver bøder for at færdes i naturen. Men jeg har gennem tiden hørt mange forklaringer på hvorfor folk ikke har kunne ud af sofaen og få en god natur oplevelse - smiler
Hilsner Jan "Rauma"
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
sven svensson
-
-
-
Premium Member
-
Mindre
Mere
-
-
-
-
13 år 10 måneder siden #1055106
af sven svensson
Nå man kan jo så mene at politivedtægten hindrer os i at udøve vores dejlige hobby som mange af os har udøvet i årtier. Jeg ved politiet hentede folk ind på en anden nordsjællandsk sø sidste år i forbindelse med noget isbådeløb.
Det kan jo godt være politiet,selvom de har travlt, er mere intresserede hvis de kan give hver en bøde på 1000kr.Men de kripler sku for at komme ud.
mvh Sven
-
-
-
Gæst
-
13 år 10 måneder siden #1055103
af
Hej Jan
Er selv opvokset ved Esrum Sø og har fisket der som dreng, også fra isen.
Jeg fisker fra isen både i Sverige, Norge og i DK, har både isdupper til at trække mig op med og et isbor. Jeg laver normalt kontrol-boringer når jeg går ud på isen. Jeg stoler også hellere på egenkontrol og sund fornuft.
Nå, men nu ser vejret jo desværre ræderligt ud imod weekenden, øv.
Hilsen til alle, Felix
-
jan veiby
-
Emne forfatter
-
-
Platinum Member
-
Mindre
Mere
-
-
-
-
13 år 10 måneder siden #1055102
af jan veiby
Om jeg fisker ulovligt på isen…. Et lille smil luner, og det er vel også aktuelt her i vinter kulden.
Jeg er opvokset ved og med Esrum sø, og har faktisk aldrig overvejet at indblande politiet i mine fisketure - vores udmærkede nordsjællandske politi har vist allerede en del at se til.
I øvrigt ville jeg nødigt skulle læne mig op af en måling, som en stakkels betjent eller anden embedsmand skulle have gjort et par steder på søen.
Jeg forholder mig på samme måde til isfiskeri, som når jeg / vi sejler 15 sømil ud i Østersøen for at fiske laks om vinteren, eller når jeg ror alene i havkajak oppe i yderskærgården af Skagerrak.
Det handler om at have respekt for naturen og bruge sin sunde fornuft / erfaring.
Tager jeg på isfiskeri, så sikre jeg mig, at isen kan bære der hvor jeg går - og sikre mig, at jeg kan komme op hvis noget skulle kikse, og få tørt tøj på.
Der er massere af viden at finde om isfiskeri på nettet – især i Sverige, og så kan man måske komme lidt ud over forestillingerne - og få viden om sikkerhed og grej.
Tænker ofte på da jeg var knægt, den gang kravlede børn sku i træer - nu er dette ved at være fortid, hverken kommune eller politi kommer ud og godkende træet eller fald underlaget…
Hilsner Jan ”Rauma
-
sven svensson
-
-
-
Premium Member
-
Mindre
Mere
-
-
-
-
13 år 10 måneder siden #1055077
af sven svensson
Det ligner esrom. Hvis det er esrom sø er det nok ikke helt lovligt det Jan laver for ifølge politivedtægten må man ikke gå ud på søen hvis der ikke er skiltet at det er lovligt og verken kommunen eller politiet gider måle isen.
Sidst jeg var på isfiskeri deroppe var i starten af firserne der vadede vi sku bare ud og lavede nogle prøvehullerm, efter vi havde købt dagkort hos skipperhuset, der gik vi ud oppe i nordenden ved eskehoved, en lille blank pirk med en rød ophænger flue var rigtigt godt, vi havde som reglen osse et langt reb og en kælk til grejet og isdupper for sikkerhedens skyld. Jeg ved ikke hvorfor alt skal være så indviklet idag.
GODT NYTÅR ALLE
-
-
-
Gæst
-
13 år 10 måneder siden #1055041
af
Hej Jan
Jeg er lige kommet hjem fra en rejse, så jeg ikke helt opdateret om mulighederne for isfiskeri.
Er det Esrum sø du er på?
Er der evt. andre, der ved om isen på Esrum Sø er tyk nok?
Godt nytår til alle.
Hilsen Felix
-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Hej Alle s...
Tid til at oprette siden: 0.201 sekunder