Jeg har et...

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
13 år 11 måneder siden #1054636 af
Besvaret af på emne Jeg har et...
Faktisk lidt de samme råd som de andre også giver, men de kan sagtens kombineres.
Få bilen til at holde skråt på rampen. Så er det nemmere at komme igang når man skal op.
Lad være med at trække båden de sidste 50-70 cm op på traileren. Det giver negativt kugletryk. Virker kun på forhjulstrukne biler!
Sørg for at trailer/båd er rigtigt justeret så kugletrykket ligger mellem 35 og 75 kg. Omkring 50 vil være ideelt.
Køb 2 stopklodser og sæt bag baghjulene når båden skal i og op. Bor et lille hul i klodserne og sæt en snor i mellem. Tricket er så at snoren lægges omkring trækkrogen. Når du så kører op ad rampen følger klodserne med og du kan køre helt op før du henter dem.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Gæst
  • Gæst
13 år 11 måneder siden #1054635 af
Som dennis skriver så knæk vogntoget lidt så er problemet løst.

• Dennis Kistrup
  • Dennis Kistrup's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
13 år 11 måneder siden #1054633 af Dennis Kistrup
Besvaret af Dennis Kistrup på emne Jeg har et...
2 ting.....

syntes bestemt ikke vi kan tillade os at brokke os over køge havn og deres havnefoged samt andet personale. Hvis der er nogen der behandler os fra SSK godt og er glade for at se os .! så er det folkene på køge marina.. husker da, at det ikke er mange år siden de lavede rampen om dernede så den ikke var så stejl og renoverede broerne gevaldigt... og ja det koster at bruge slæbestederne i div. havne. For at vende tilbage til dit/jeres problem med ramperne/ophaling. det er rigtigt at når man har for lille en trækker kan det hjælpe at knække vogntoget lidt , men nok den vigtigste detalje er nok at undlade at trække båden de sidste 50 cm op til tårnet. På den måde løfter man bagenden af bilen og for trykket op på forhjulene. hvis den så stadig ikke kan klare det og den stadig lugter af brændt kobling. Så er der nok kun EN vej. og det er større bil ... held og lykke med det.

• Mogens Christiansen
  • Mogens Christiansen's profilbillede
  • Premium Member
  • Premium Member
Mere
13 år 11 måneder siden #1054632 af Mogens Christiansen
Besvaret af Mogens Christiansen på emne Jeg har et...
Hej Tomas.
Jer er i samme "båd" på de lidt stejle ramper, men har haft god gavn af et godt råd her på siden, nemlig at knække vogntoget ( forsøge at holde i v-form ) det betyder ved igangsætning at man lige når en smule i fart inden motoren skal trække læsset opad. Nu lugter min kobling ikke længere.

• Gæst
  • Gæst
13 år 11 måneder siden #1054630 af
Jeg tror ikke du skal regne med at de vil gøre ret meget i Køge marina andet end at kræve penge ind. Havnefogeden er ikke nem at hugge og stikke i. Der er foresten også nye pris-stigninger på vej dernede. :-(

• Gæst
  • Gæst
13 år 11 måneder siden #1179683 af
Jeg har et... blev oprettet af
Jeg har et spørgsmål vedrørende isætning og optagning af vores båd på rampen i Køge Marina.
Vores problem ligger i at vores bil nok ikke har helt det kraftoverskud der kræves når båden skal op af vandet. Det skal lige siges at det godt kan lade sig gøre, hvis man leger lidt med koblingen. Men det er med krydsede fingre og lugt af varm kobling hver gang den skal op, specielt hvis det er lidt fedtet fører.
Håber lidt på at der er en anden løsning end at skulle til at anskaffe os en anden bil, kun på det grundlag. Men omvendt er det også irriterende at det somme tider er dette problem der afholder os fra at komme på vandet.
Jeg har hørt at der ved rampen i Mosede havn er opsat El-spil til trailerbådene. Er der nogle der har nogle erfaringer med hensyn til at lave noget tilsvarende man evt. kan montere på bilens trækkrog?
Så man i så fald kan parkerer bilen for enden af rampen og trække traileren op uden bekymringer.

Tid til at oprette siden: 0.220 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer