Farver i v...

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
13 år 11 måneder siden #1054323 af
Besvaret af på emne Farver i v...
hej

jeg ved godt hvid ikker er nogle farve men den forsvinder sidst

mvh jimmy

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
13 år 11 måneder siden #1054322 af
Besvaret af på emne Farver i v...
Fangst statistikken understøtter også omtalt rapport mht. til farvevalg på agn. Jeg vil tro, at største delen af de fisk der er fanget og indrapporteret til fangstrapporten er fanget på gul / Grøn og Blå nuancer.

Man skal ikke glemme faveskiftet mellem to forskellig farver på et agn, det kan ha´ mere effekt, end om den ene farve forsvinder I en bestemt dybde.

Alt vurderes med de øjne der ser!

Ellers et godt indput mht. debatten omkring farvevalg, håber selv jeg en dag finder det farve valg som alle de blank fisk vil spise! Men de er nogen gange mere kræsne end en Panda (Der kun spiser frisk bambusskud).

De eneste der ikke er kræsne er lystfisker I en grejbutik.

• Jørgen Peterson
  • Jørgen Peterson's profilbillede
  • Premium Member
  • Premium Member
Mere
13 år 11 måneder siden #1054321 af Jørgen Peterson
Besvaret af Jørgen Peterson på emne Farver i v...
Prøv også at se dette link fra Regal Fiskeskole
www.regalmarin.se/fiske_tips/del_03_troll_skola.html

• René Mørck
  • René Mørck's profilbillede Emne forfatter
  • Junior Member
  • Junior Member
Mere
13 år 11 måneder siden #1179622 af René Mørck
Farver i v... blev oprettet af René Mørck
Farver i vand

Ved det fantastiske foredrag om torskefiskeri forleden, blev det diskuteret hvilke farver der er bedst til agn ( læs mest synlige under vand ).

Jeg har fundet en artikel fra Galethea 3 der udmærket fortæller hvad der er op og ned i denne sag.

Se særligt på søjle grafen der viser farvers absorbering ved forskellige dybder.

Det er også interessant at at mange "farvestålende" bunddyr er røde for at blive usynlige.

Her er et til artiklen: link virtuelgalathea3.dk/artikel/forunderlige-farver-dybet#

Selv vil jeg nok fortrinsvis bruge blanke, grønne eller blå blink i fremtiden, med mindre det er overfladefiskeri.

Tak iøvrigt, for den særdeles varme og gode modtagelse som ny i klubben.

René Mørck /2418H / MS Christina

Tid til at oprette siden: 0.165 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer