EN LILLE H...

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
14 år 1 måned siden #1053405 af
Besvaret af på emne EN LILLE H...
Det har jeg også oplevet tidligere - dog ikke på Øresund.

Men.... Husk nu at det hører med til godt sømandskab at have VHF''en på "dualwatch" hvor både kanal 16 og 72 dækkes.

Jeg har har dog oplevet en situation ved Møn hvor der virkelig blev gjort en ihærdig indsats for at finde dem, der havde et problem. De var bare ikke helt klar over hvor de var, og i den heftige trafik der var en overgang glemte flere at meddele hvem de var. Så forvirringen var ret fuldkommen.
Men Odonten havde godt snor i koordinationen og de kom hjem fra 40-meteren.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Filip Faurholm
  • Filip Faurholm's profilbillede Emne forfatter
  • New Member
  • New Member
Mere
14 år 1 måned siden #1179428 af Filip Faurholm
EN LILLE H... blev oprettet af Filip Faurholm
EN LILLE HUSKER TIL OS ALLE PÅ VANDET..

Var på vandet igår eftermiddags på lous flak og ved 17 tiden hørte jeg nogen på radioen kalde med motorstop, det skal lige siges at det var anden gang han kaldte og jeg hørte det først der, pga at jeg lå ca 5-6 mil fra ham med Hven mellem ham og mig, og forbindelsen ikke var den bedste. Han mente han lå mellem ven og rungsted, så vi sejlede deropad, men så ingen båd, kaldte ham igen og fik så en pos. nord for ven ved Nordborg havn. Altså ikke lige ved rungsted som han meldte i første omgang, jeg kaldte op på radioen om der var nogle ssk medlemmer i nærheden af nordvest revet eller nordborg. Jeg tror det var en båd der hed Kaos der meldte tilbage at de lå tættere end mig og at de ville tage over med at få de nødstedte hjem.. Tak for det, men hvis ingen havde meldt sig havde vi selvfølgelig sejlet over efter dem og trukket dem i havn.

MEN!!!

Nu så jeg adskellige trollingbåde og joller som lå fra lous flak og til nordvest revet og ingen meldte tilbage på hverken min eller den nødstedtes melding på radioen udover Team kaos, nu vil jeg ikke dømme nogen for det er jo ikke sikkert, at radioen var tændt eller stod på kanal 72, men med den snakke trafik der plejer af være på den kanal så skulle det da være mærkeligt at der ikke var andre end 2 både der hørte det.

DET KAN SKE FOR ALLE, AT FÅ PROBLEMER PÅ VANDET,,,,

SÅ HUSK AT VI MÅ HJÆLPE HINANDEN DRENGE..

PS:

Nu kommer der sikkert 40 sure opstød, med alle mulige forklaringer hvorfor og hvorfor ikke, men det her var ikke ment som en personlig klage til andre på vandet, mere som en huskekage til os alle, så jeg gider ikke rode mig ud i en lang diskussionstråd herinde.

Venlig hilsen

Filip Faurholm
"SALTY"

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.153 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer