-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Jeg har fl...
Jeg har fl...
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
14 år 1 måned siden #1053394
af
Midtfarvandsbøjen syd for Hven ligger i et område hvor to havsystemer mødes. Østersøen presser vand ud gennem sundet og Kattegat presser vand ind. De to vandsystemer rammer hinanden i området ved denne rød/hvide bøje. Forskellen er, at østersøvand er brakvand med lav saltholdighed. Kattegatvand indeholder høj saltholdighed - og er altid varmere end østersøvandet. Blanding af de to vandsystemer give altså helt specielle gode forhold for alle de arter der lever omkring danmark.
Hele vinteren er der godt at jage havørreder og torsk - der er altid mange sild. Der er ofte laks i området - specielt efter en masse dage med søndenvind.
Hvornår er der så ikke godt. Man trækker ofte nulboner når det har blæst hårdt fra nord eller nordvest, for så ryger balancen. Et godt fif er, at man Altid skal vente 2-3 dage efter hårde nordenvinde, før området igen bliver godt. Og har det stormet, kan der gå en hel uge før området igen bliver godt. Men når det er godt, så er det et af Øresunds bedste områder.
Lige for at der ikke skal være forvirring. Det er ikke ved bøjen at der er godt. Det er i området omkring midtfarvandsbøjen at fiskene skal findes. Området er så stort, at det tager en hel formiddag at komme igennem.
Knæk og bræk. Husk at Havørred sæsonen er lige om hjørnet.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
14 år 1 måned siden #1053390
af
mange tak for info, kan være vi ses på havet eller på kanal 72
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
14 år 1 måned siden #1053387
af
Det er som sådan ikke midtfarvandsbøjen alene der er interessant, det er den trekant man kan fiske i. Trekantens hjørner er midtfarvandsbøjen mod vest, Susannes Flak mod nord og over mod Landskrona kanten (hvor det går fra dybt til lavere). Hvis du sejler enten inde i - eller rundt langs kanterne, så kan alt ske!
Der er mange makreller om sommeren/efteråret, og fra efterår til vinter er de store havørreder præcis der! Har fanget min største i strækket fra Susanne Flak mod midtfarvandsbøjen.
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
14 år 1 måned siden #1053370
af
ca. 12 gr 42 min`800 øst
55 gr 48 min 800 nord
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
14 år 1 måned siden #1179417
af
Jeg har flere gange set folk skrive om midtfarvandsbøjlen syd for hven, men er der en der har et koordinat til den??
Mvh Jesper
-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Jeg har fl...
Tid til at oprette siden: 0.178 sekunder