-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
SÅ ER DER...
SÅ ER DER...
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
14 år 1 måned siden #1053217
af
Ha ha ... med mindre man fanger noget ubestemmeligt, så vil de ikke engang røre ved den.
Jeg fangede for nogle år siden en torsk, der var iført aborre kostume. Den havde meget tydelige striber ned over ryggen som aborre. Den havde en anderledes mund, og lignede egentligt mere et bioligisk uheld. En blanding mellem en strømskalle, en storsk, en aborre og en x.
Tog nogle billeder og satte den ud.
Sendte dem derefter til Zoologisk museum for at få identificeret den, og fik bare det sjove svar, at den var en hybrid der i realiteten ikke burde have kunnet leve. Jeg burde ikke have udsat den, fordi den kan forurener den biologiske arv, men som regel er hybrider ikke avlsdygtige.
Men billeder af sjove fisk er sgu da sjove - vi burde lægge dem op noget oftere.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
14 år 1 måned siden #1053180
af
Thomas Aagård - Lidt uheldigt at sådan en fisk i det mindste ikke bliver dokumenteret ved et foto.
Jeg er sikker på at Zoologisk museum som arbejder på det danske fiskeatlas ville have været glade for at rapport med tilhørende foto og endnu gladere for et eksemplar af fisken til deres samling.
Til alle andre - fanger i underlige eller uidentificerbare fisk så prøv at dokumentere så godt i kan og kontakt fiskeatlasset på
www.fiskeatlas.dk
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
14 år 1 måned siden #1053163
af
Disse fisk findes også på nordvest revet ved Ven. Jeg fik en idag på ca 25 cm fanget på et sildeforfang. Jeg kendte ikke fisken og genudsatte den. Jeg har desværre ikke et billed af fisken.
-
-
-
Gæst
-
14 år 1 måned siden #1053152
af
Det er meget misvisende at kalde de fangne fisk for de først danske Tun i nyere tid, da der hvert eneste år fanges masse af makreller i danske farvande... De fange fisk er Bonito (Sarda) er i familie med det man normalt forstår ved tun (thunnus) ligesåvel, som at de almindelige makreller (Scomber) er i familie med tun.
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
-
-
Emne forfatter
-
Gæst