Så meget ...

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
14 år 1 måned siden #1053459 af
Besvaret af på emne Så meget ...
Hej Christian,

Jeg havde ikke set at de fiskede med overflade agn. Jeg har skam prøvet et trippel hug! Vi mistede lynhurtigt den ene, men fik de to andre ind.

Vi bjærgede alt grej, tog farten helt af og fik dem fightet ind, nettet en ad gangen og aflivet. Det gik fint, selvom som du skriver at pulsen er godt oppe :-)

Det blev tvillinger som du ser på billedet: 7.47 og 7.51 taget ved den forbudte i juni sidste år. De tre fisk huggede på dipsy og i 80 og 100 fod eksakt samtidig.

Vi har utallige gange haft dobbelt hug, og ind imellem har vi kun bjærget grejet i den ene side, alt efter en vurdering af fiskenes størrelse og vind og vejr. I foråret fik vi tre gange dobbelthug og fik fiskene hver gang.

Iøvrigt har jeg lige mistet en 8 kilos på netkanten, da jeg i sidste uge var alene på Bornholm, havde jeg taget farten helt af var fisken formentlig kommet i netposen uden problemer, men p.g.a. at jeg fumlede med nettet og gik fremad satte krogen sig i netmaskerne, udvendigt, og så var den fisk mistet. Ja, ja man kan jo ikke vinde hver gang.

Om 2 uger tager vi atter til Bornholm, kan ikke vente!

Knæk og bræk.
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
14 år 1 måned siden #1053174 af
Hej Allan.

Det ser ud til, at de fisker med overfladegrej, og at de øvrige stænger derfor er sat langt langt ude til siden. Det er enten overfladeparavaner eller planerboards, så derfor behøver de kun bjærge det grej, der umiddelbart kan komme i vejen for fighten og landing, og det gør de også hen ad vejen.

Hvis man vurderer størrelsen (der så godt kan snyde) ved at holde stangen lidt, så kan man tage en beslutning - bjærge alt inden fight eller holde kursen og lade grejet stå. En 11 KG laks havde jeg nu nok bjærget alt grejet for, for netop at kunne nyde fighten mere, men det er vurdering hver gang.

Du kan selvfølgelig have en mening om det med at aflive fiskene, men når først krigen er igang, så gælder det om at få fiskene ind i båden. De er med i en konkurrence ser det ud til (pga. nummer i forruden). Dermed ikke sagt at det er okay, men det forklarer det lidt mere.

Tror da alle kan nikke genkendende til det skift i scenariet - først helt roligt og derefter tripple hug! Tror da fanden der sker ting og sager på ingen tid.
Hvis ikke du kender til det, Allan, så har du det til gode. Og bagefter vil jeg gerne høre, hvorvidt du stoppede op, aflivede den ene fisk og afsluttede alt, inden du gik videre til fisk nr. 2!... og nu må du ikke lyve! ha ha ha...

Ses på vandet.

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
14 år 1 måned siden #1053119 af
Jeg har sjældent set en sådan måde at få laksene ind på. Ikke noget med at bjærge grej eller aflive fiskene, alle skal ind mens der tales i telefon, vhf o.s.v.

Hø hø - heldet var vist med dem at det gik godt.

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
14 år 1 måned siden #1053112 af
ja det må man sige må se at komme igang med trolling det mår være kanon med 3 på en gang

• Jørgen Peterson
  • Jørgen Peterson's profilbillede Emne forfatter
  • Premium Member
  • Premium Member
Mere
14 år 1 måned siden #1179365 af Jørgen Peterson
Så meget ... blev oprettet af Jørgen Peterson
Så meget action og ikke mindst glæde, en helt igennem suveræn video. Den kan bare ses igen og igen :-)

Tid til at oprette siden: 0.208 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer