-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Moske der ...
Moske der ...
-
-
-
Gæst
-
14 år 2 måneder siden #1052241
af
Wolfgang og andre.
Hvordan får I de kæmpefisk ombord, bruger i spil, kran eller hvad? Jeg har tit undret mig, når jeg læser fangstraporter med fisk på 100 kg eller mere, og tænkt, der rækker mine smedearme som en skrædder i h......
VH.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
-
-
Gæst
-
14 år 2 måneder siden #1052234
af
Godt spørgsmål, Stein.
Som jeg skrev, med omtanke og planlægning, så kan det meste lade sig gøre. Du ved nok, det vanskelige klarer vi straks, det umulige tager lidt længere tid.
-
-
-
Gæst
-
14 år 2 måneder siden #1052222
af
Hvordan får du sådan en basse ombord når du er alene ? Har du kran monteret eler bor du i et fitnesscenter.
Venlig hilsen en småfisk fisker.
-
-
-
Gæst
-
14 år 2 måneder siden #1052221
af
John S. Andersen har nok ikke rigtig fulgt med i de senere års udvikling af tunfiskeri fra småbåd. Det lever på bedste beskub, pt er der flere dansk både i Kroatien, og der er der fanget mange tun fra småbåd. Nu er der nok forskel på en speedbåd fra 50erne og en tidssvarende småbåd, rigget til fiskeri. Og med god omtanke og fornuften i højsædet, tror jeg på, at det kan lade sig gøre at fange tun i 200 kg. klassen, med det udstyr vi har idag. Selv om man sejler alane, som jeg gør.
Knæk&bræk, Valkyrien.
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
14 år 2 måneder siden #1052095
af
Småbåde er måske ikke de mest egnede til tunfiskeri. Den gang fangede et ægtepar en tun i deres speedbåd. Hvorefter de havarerede - båden sank - og de andre tunbåde måtte redde dem op af vandet. Stor var vreden, da de mødte op i en ny speedbåd et par dage efter. En tunbåd var typisk en lille fiskekutter monteret med tun-stol på fordækket. Og en dygtig skipper ved roret. En anden glemte at sætte tunflag, og fik sejlet linen over af Oslo-båden. Der var masser af drama - det var voldsomme fisk. Jeg oplevede det på en reportagetur for Helsingør Dagblad, som jeg fotograferede for den gang. Negativerne finde ikke mere.
-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Moske der ...
Tid til at oprette siden: 0.211 sekunder