Hej alle s...

• Dennis Kistrup
  • Dennis Kistrup's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
14 år 4 måneder siden #1050908 af Dennis Kistrup
Besvaret af Dennis Kistrup på emne Hej alle s...
hej ved godt min er storebror en (ørnvik 650 cab) til den du snakker om. men den BURDE også kunne ligge på en 1800 kg efter tavlerne og papir.. men men . den kan trimmes ned til 2100 på en kort 2 tons. og 2150 på en lang 2500 kg... så nej det burde ikke kunne lade sig gøre hvis det også skal være behageligt at skulle afsted.. man kan pakke sig træt... rustfri ekstra ledninger osv. det vejer mere end man vejer...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
14 år 4 måneder siden #1050903 af
Besvaret af på emne Hej alle s...
Og glemte at sige, at en ting er om du køre lovligt, men kan din bil magte denne vægt. Det har været mit største problem. Har været igennem 5 biler (som også skal bruges til daglig) og Passaten klare det ok, men må sige, at den eneste optimale løsning er en bil med reduktionsgear. Hanstholm rampen er rigtig god, da man kan knække trækket, men det er bestemt ikke alle steder at man kan det.
Mvh.:

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
14 år 4 måneder siden #1050902 af
Jeg er også den meget tilfredse og glade ejer af en pilothouse 640 med 115 mercury. Jeg nøjes med 1800 kg. trailer og med alt pillet ud og halv tank vejer sættet 1840 kg på vægten i Hanstholm. Jeg har total trimmet båden for alt vægt og alt ekstra bliver kørt i bagagerummet (ca. 150 kg. Ny passat tdi 2,0 2t på krogen). Det er det kompromi som denne løsning kræver. Det er ikke den mest optimale løsning og samtidig med at båden er stor og ikke så håndterlig, så er der nogle gange, at jeg kunne ønske mig en mindre båd. Det tror jeg altså er en bedre løsningen for dig.
Mvh.:

Mere
14 år 4 måneder siden #1050901 af Erik Wolters
Besvaret af Erik Wolters på emne Hej alle s...
Sørg nu for at få det båd/trailer set du køber vejet, så ved du hvad du får og kan beslutte derefter. Du må ikke stole på forhandler information om vægt, jeg kørte hjem fra forhandleren med 20% overvægt på traileren. jeg lærte at fabriks oplyst vægt er ren glasfiber, uden styretøj, batteri, brændstof, instrumenter anker, tovværk osv

Pas på ! - ellers ender du bare som mig der har udskiftet både trailer og bil. Ikke kun for at køre lovligt, men det er altså ikke morsom når overvægt på trailer og bil medfører at halen (båd og trailer) svinger rundt med hunden (bilen)i en kritisk situation. Det kunne have kostet mig liv eller førligheden i nærkontakt med en lastbil i Kolding.

Held og lykke med jakten efter din drømme båd.

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
14 år 4 måneder siden #1050899 af
Jeg må melde mig i koret af 640 pilothouse ejere med nej hatten på....
mit sæt vejer 2200kg med en 2,5 tons brenderup trailer...

• Claus Bjørn Jeppesen
  • Claus Bjørn Jeppesen's profilbillede
  • Moderator
  • Moderator
Mere
14 år 4 måneder siden #1050898 af Claus Bjørn Jeppesen
Besvaret af Claus Bjørn Jeppesen på emne Hej alle s...
Hej Tonny
Ja, det kommer nok til at knibe. Jeg har en 580 Pilot House og den vejer på en 1800 kg`s trailer 1910 kg total med ALT monteret.
Jeg står selv i den situation nu at jeg skal have nyt job i forsvaret og går kraftigt ned i løn, så det er lige før jeg ikke har råd til at bruge båden og den store 4x4 som skal til for at trække, så jeg overvejrer i øjeblikket at sadle ned til en 530 Pilot som må køres på en 1500 kg og få mig en bil som kører noget længere literen end Sorentoen....lidt surt , men selvvalgt, for 580/ 640`ern er en super båd til fiskeri.

Tid til at oprette siden: 0.255 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer