Røgning a...

Mere
14 år 5 måneder siden #1050110 af Steen Højager
Besvaret af Steen Højager på emne Røgning a...
Lige en kommentar omkring Helsingør.

Jeg har fået røget der et utal af gange, og har ellers altid været særdeles godt tilfreds. Det jeg særligt har sat pris på, har været at selvom man afleverede fisk af meget forskellig størrelse, har de kunnet få gode resultater ud af både store og mindre.

MEN jeg hentede 12 sider sidste fredag, og disse var saltet alt, alt for meget og smager utroligt meget af røg, ligesom de er meget tørre. Surt, når nu de afleverede fisk alle var nogle rigtige fedebasser!

Til deres forsvar skal siges, at fiskene var frosset ved aflevering, hvilket normalt også er måden at aflevere på, men da det jo var meget koldt i vejret, kan det tænkes, at fiskene er smidt for hurtigt i salt for at speede optøningen op. Sådan noget burde de dog have styr på.

Jeg vil også give dem een chance til og ved dårligt resultat, vil jeg helt sikkert finde andre steder.

Jeg hører meget gerne flere kommentarer omkring Mosede eller andre steder tæt på Storkøbenhavn.

Mvh. Steen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Bent Christensen - Team Lyndby
  • Bent Christensen - Team Lyndby's profilbillede
  • Senior Member
  • Senior Member
Mere
14 år 5 måneder siden #1050105 af Bent Christensen - Team Lyndby
Besvaret af Bent Christensen - Team Lyndby på emne Røgning a...
Helt klart Viby. Røgeriet i Skibby er bedst til ål.

Mere
14 år 5 måneder siden #1050102 af Palle Johnsen
Besvaret af Palle Johnsen på emne Røgning a...
Hej, ligger der ikke et røgeri i Skibby, det mener jeg.

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
14 år 5 måneder siden #1050100 af
Besvaret af på emne Røgning a...
Jeg er altså ikke helt enig med Mogens i at Helsingør er super. Personligt har jeg fået røget der 4 gange og har ikke rigtigt været helt tilfreds.
Flere laksesider har ikke været gennemrøgede og altså rå i midten.
Nogle ørreder, som jeg har fået varmrøget, har været decideret ringe. De var slet ikke saltede ordentligt, og har derfor ikke taget ordentlig imod røgen, derfor mindede de mere om kogt ørred end røget ørred :-(

Jeg har givet dem en chance da jeg også har fået dem anbefalet, men jeg har ikke planer om at de skal røge for mig igen.

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
14 år 5 måneder siden #1050099 af
Kan også varmt anbefale Viby Sj.

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
14 år 5 måneder siden #1050098 af
Hej Henrik

Nu ved jeg jo hvor din arbejdsplads ligger, og taget det i betragtning så er en god mulighed Mosede.
Jeg har selv fået røget 6-7 laks der for et par uger siden, og det var bare godt.
Du kan bare ringe hvis du vil vide mere :-)
Bilag:

Tid til at oprette siden: 0.227 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer