-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Undre mig ...
Undre mig ...
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
14 år 7 måneder siden #1048428
af
Hej Bjarne
Det var jeg ikke lige klar over.
Var der nede i november lige nord for munkholm broen hvor vi fik
3 hø på 3-3,5-4,2.
Men vil på vandet så vi tar en tur derned og prøver da sønnen ikke
er så glad for bølger endnu.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
14 år 7 måneder siden #1048426
af
Hele veje op gennem firserne og frem til ca. 95-96 var Isefjorden danmarks bedste fiskevand for lyst, kyst, garn - og trollingfiskere. Da staten overtog alle udsætninger ødelagde de fuldstændig fjorden for os trollingfiskere. Nu er fjorden forbeholdt kystdrenge og garnfiskere.
Den gang blev 75% af alle smolt sat ud i Tempelkrogen - og ca 25% smolt i Vellerupvig. Det betød at alle de voksne efterårs ørreder trak hele vejen
ned gennem Isefjorden - og det samme når de trak ud i foråret.
Nu om dage bliver alle smolt sat ud i de tilstødende åer - Og da Lammefjorden har de fleste og største åer- ja så bliver størstedelen af alle smolt sat ud der. Problemet er, at ørrederne nu ikke længere trækker hele vejen ned gennem Isefjorden - med kun halvvejen. Der er altså kun ganske få forårs og efterårs ørreder syd for Orø.
Lammefjorden er fuldstændig spærret til med lange bundgang. De er på alle måder lovlige. Men det umuliggøre alt trollingfiskeri. Kystdrengene griner, garnfiskerne griner. Vi har bare tabt den fjord på gulvet.
Set med trollingfisker-øjne, så er Isefjorden ikke til en skid. Jeg ved det fordi jeg bor der - og har fisket på den siden 1981.
Jeg ser enda at "tosser" forslår at SSK klubben støtter med udsætningskroner.
Bare glem det - glem den fjord.
Til Lars Hansen - Vi kender da vist hinanden. Du er jo lystfisker om en hals. Det er klart at du værner om en god fiskelokalitet. I kan sgu da bare ikke have en hel fjord for jer selv..
knæk og bræk
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
14 år 7 måneder siden #1178421
af
Undre mig over ikke at høre så meget om issefjorden herinde.
Har snakket med en del kystfiskere dernede der melder om godt fiskeri
især mellen ejby og vellerrup.
Da vejrudsigten for lørdag ser tvilsom ud på sundet prøver vi issefjorden.
Vi er i ejby havn kl. ca 8.00
Nogen der vil med ?.
-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Undre mig ...
Tid til at oprette siden: 0.202 sekunder