-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Hvorfor g?...
Hvorfor g?...
-
-
-
Gæst
-
14 år 7 måneder siden #1048178
af
Jo jeg er med på at følges - og det er jo sjovest hvis vejret kan være som igår - altså forholdsvis stille vindforhold og gerne fra østlige retninger, så er der mulighed for at søge længere til havs. Jeg forsøgte ellers med både flashere, bomber woblere m.v. for at afprøve grej der kompenserer for den begrænsede sigt derude - men jo flere der prøver jo større chancer er der jo vare at det lykkedes en dag.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
-
-
Gæst
-
14 år 7 måneder siden #1048176
af
det bliver møgvejr til vekend så jeg kommer afligevel ikke der ud.skal vi ikke følges der ud en dag
-
-
-
Gæst
-
14 år 7 måneder siden #1048159
af
Var ude fra Esbjerg idag - ingen fisk og ret brunt/grumset vand i Ho Bugt, men vandet i Grådyb var fint og der var også lidt fødefisk i vandet i Grådyb (formodentlig sild).
-
-
-
Gæst
-
14 år 7 måneder siden #1048157
af
Torben. fangede du noget. jeg vil der ud lørdag eller søndag hvis hveret er fornuftigt
-
-
-
Gæst
-
14 år 7 måneder siden #1048078
af
Regner med at tage en tur ud fra Esbjerg på søndag og prøve ens hjemmevand - med forholdsvis rolige vindforhold i nogle dage, håber jeg på rimelig sigtbarhed i vandet.....og rolig vand. Om ikke andet kan jeg få afprøvet den nye Garmin 720 - som gerne skulle monteres imorgen.
Mindre
Mere
-
-
Modtagne Tak: 0
-
-
14 år 7 måneder siden #1048024
af Jan Schmidt
Er også bange for at de store mængder af laks der er i Jyske åer, har deres opvækst/æde områder langt fra de Jyske åer. Det betyder, at når de når frem til Randers fjord og vadehavet er de 100% styret af kønsdrift. Dette betyder at det er meget svært for os stangfiskere at fange dem. Dette forklarer også hvorfor garnfiskerne kan fange dem, og vi har svært ved det.
Anderledes er det, når de er i åerne, hvor man provokerer laksenes lyst til at forsvare deres standplads.
Der er formentelig også genetiske forskælde på ædelysten mellem Atlantiske, og Østersø Laks, på deres vandring frem til vandløbet.
Håber jeg tager fejl, og i får gang i noget Lakse trolling i Jylland.
Oncourse
-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Hvorfor g?...
Tid til at oprette siden: 0.227 sekunder