-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Hej,
Jeg e...
Hej,
Jeg e...
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
14 år 8 måneder siden #1047465
af
Sådan et termometer må jeg ha''
Hvad mener du med at 45 fod er "KILL Zone"? Bør jeg kun fiske under den dybde?
Hvilken temperatur skal jeg ca. op på før det bliver godt?
I skriver at det er vigtigt at følge føden. Kan jeg få et par fif til hvordan jeg kan det?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
14 år 8 måneder siden #1047432
af
@Bjarne, skønt at se dig skrive igen -) fed dag i havde på sundet der....
@Jesper . der findes er termometer der logger temperaturen for hver 2 m ned til ca 20 m, sidst set på tilbud i Tempo. Ellers er der jo også Fishhawk , som også giver farten gennem vandet ved nederste agn.
Pt der det ved ca 16-18 meters dybde at vandet bliver varmt, pt er 45 fod lig med KILL Zone på sundet. men vigtigst er det at finde føden - og blive i området.
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
14 år 8 måneder siden #1047431
af
Tak for svaret.
Jeg fisker for det meste i storebælt ved stigsnæs og korsør.
Nu ved jeg godt det ikke er så firkantet, men hvor dybt vil du tro at jeg skulle fiske efter ørred med de temperaturer vi har nu.
Håber på at skulle ud i påskeferien og prøve trollinggrejet for første gang, hvis ellers vejret arter sig
Findes der et sted hvor man kan se vandtemperaturen i forskellige dybder, eller havde du bare taget termometeret med?
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
14 år 8 måneder siden #1047428
af
Dit spørgsmål favner lidt bredt. Men her er da lidt fif fra fifkassen.
Lige nu i disse dage skal havørreder fanges tæt på bunden, da vandet er varmt ved bunden og stadig koldt ved overfladen. Så snart vandet når en temperatur på på +5 grader skal du sætte agn i hele vandlaget.
Torsk kan du fange hele året - bare søg i de områder hvor der er flest fødefisk. Du skriver jo ikke hvor du kommer fra. Men syd for VEN i øresund kan du altid fange torsk.
Fladfisk er vel lidt det samme, når vandet er koldt skal de søges der hvor vandet er varmest (dybest) - generelt kan fladfisk fanges fra vandet har en temp på + 7 grader til vandet når en max temp på 19,9 grader.
Jeg var på Øresund i dag d.24 marts fik 5 havørreder og 11 torsk - ALLE fanget tæt på bunden. Overfladetmperaturen var idag 3,1 grader mens at bundvandet lå på hele 5,6 grader.
Generelt skal du søge på en anden måde. I disse dage skal du fiske der hvor vandet er varmest (altid ved bunden). Fra +5 grader - Følg føden. Der hvor der er mest føde. Det er Der du skal fiske, så husk at holde øje med dit eccolod.
knæk og bræk
Team PoPeye
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
14 år 8 måneder siden #1178211
af
Hej,
Jeg er en ny bådejer(købte den sidste år) og vil i år begynde med trollingfiskeriet.
Jeg har søgt efter info om hvor de forskellige fisk befinder sig ved forskellige vandtemperaturer. Her tænker jeg fx på hvor dybt man bør fiske efter ørred hvis vandet er koldt som det er nu.
Men også andre fisk som fx torsk og fladfisk. Hvor foretrækker de at være ved forskellige vandtemperaturer.
-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Hej,
Jeg e...
Tid til at oprette siden: 0.181 sekunder