Hej Jeg h...

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
14 år 8 måneder siden #1047323 af
Besvaret af på emne Hej Jeg h...
Jeg har været ude for at ved stigende temperatur (Kroatien) løber vædsken oven ud og ved lave temperaturer(Danmark) "mangler" der vædske. Dvs der er et normalt område hvor der er meget/lidt i. Selvfølgelig skal man ikke blicve ved med at fylde på, medmindre der er fejl(Utætheder) på systemet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Gæst
  • Gæst
14 år 8 måneder siden #1047320 af
Du kan lede efter hydraulisk væske der løber ud - føl efter med fingrene eller se om du kan finde en lille sø. Det skal du gøre ved alle samlinger, helt fra rattet og helt ned til selve motorstyringen.

Hvis ikke du finder noget, så hælder du mere på.
Men jeg vil godt gætte på, at du iførste omgang ikke har fået udluftet ordentligt, eller også har du evt. gjort det lidt for hurtigt eller voldsomt. Så dannes der nemlig en del små luftbobler i væsken, og de forsvinder jo langsomt - men går mog ratpumpen, hvor væskestanden så efterfølgende falder.

Hvis du efter 3. eller 4. genopfyldning, stadig konstaterer, at væsken falder, så skal du lede efter den lækage.

Mere
14 år 8 måneder siden #1047241 af Peter Olsen
Besvaret af Peter Olsen på emne Hej Jeg h...
Det skulle jo gerne være et lukket system, så der skulle ikke være noget svind af væsken.. enten har du ikke fået udluftet ordentligt ellers også har du en utæthed et sted.. Såfremt du ikke kan se nogle utæthedder ville jeg genfylde også checke med hyppig frekvens for at tilsikre at du ikke fylder båden med hygraulikvæske, det er noget fedtet stads )

• Gæst
  • Gæst
14 år 8 måneder siden #1047233 af
store overraskelse ikke. :-)

• Gæst
  • Gæst
14 år 8 måneder siden #1178176 af
Hej Jeg h... blev oprettet af
Hej

Jeg har for 14 dage siden sat en raymarine autopilot til udenbords motor, på båden. I går kiggede jeg for sjov om man kunne se væske oppe ved rattet, (den lille prop man skruer af) det kunne man ikke til min store overraskelse, da vi luftet systemet ud var den fyldt til randen. er dette normalt, eller er der en utæthed??. Pumpen sidder bag benzin tanken og er svær at komme til.
vh

Tid til at oprette siden: 0.172 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer